تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 144167

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس:

وضعیت بورس سهامداران را ناامید می‌کند/ مشکلات شرکت‌های بورسی همچنان پابرجاست

وضعیت بورس سهامداران را ناامید می‌کند/ مشکلات شرکت‌های بورسی همچنان پابرجاست
سهیلا نقی پور کارشناس بازار سرمایه گفت: در مورد وضعیت شاخص کل و آمار و ارقام بورس نیز از هر دیدگاهی چه بنیادی چه تکنیکال نگاه کنیم، شرایط به نسبت شرایط سال قبل بازگشته است که متاسفانه این موضوع اصلاً خوشایند نیست و سهامداران را ناامید می‌کند.

سهیلا نقی پور در گفت‌وگو با شهر بورس اظهار کرد: با توجه به بالا رفتن مجدد سطح تنش‌های سیاسی و ژئوپلیتیکی در کشور شاهد ریسک‌هایی در بازار هستیم که بسیاری از سهامداران بازار سرمایه را با نگرانی‌هایی مواجه کرده است.

وی افرود: سازمان بورس به عنوان یک نهاد تنظیم‌گر بازار سرمایه، نقش مهمی در حفظ ثبات و اعتماد سرمایه‌گذاران را ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی که سطح نگرانی‌ها افزایش می‌یابد، سازمان باید اقدامات خاصی را انجام دهد تا از اثرات منفی این تنش‌ها بکاهد، گفت: البته در گذشته هم  چنین شرایطی را داشتیم و سازمان اقداماتی را از جمله کاهش دامنه نوسان و رایزنی با صندوق توسعه ملی برای تزریق منابع به صندوق تثبیت بازار جهت حمایت از سهامداران انجام داد.

نقی پور خاطرنشان کرد: عدم ثبت سفارش در جهت فروش هم از دیگر اقدامات سازمان بود که به نظر در مواقع اضطراری برای مدت کوتاهی می‌تواند موثر باشد.

خبر مرتبط
صنعت کارگزاری با ۵۰ سال قدمت همچنان جوان و پرتوان است/ ۴۲ درصد شاغلین بانوان هستند
صنعت کارگزاری با ۵۰ سال قدمت همچنان جوان و پرتوان است/ ۴۲ درصد شاغلین بانوان هستند

دبیرکل کانون کارگزاران گفت: کارگزاران به عنوان یکی از اصلی‌ترین و شاخص‌ترین صنایع مالی کشور حدود ۵۰ سال است که فعالیت می‌کنند و از ویژگی‌های این صنعت، افزایش حضور بانوان در آن است؛ به‌طوری که هم‌اکنون حدود ۴۲ درصد شاغلین این صنعت را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی اضافه کرد: در مورد وضعیت شاخص کل و آمار و ارقام بورس نیز از هر دیدگاهی چه بنیادی چه تکنیکال نگاه کنیم، شرایط به نسبت شرایط سال قبل بازگشته است که متاسفانه این موضوع اصلاً خوشایند نیست و سهامداران را ناامید می‌کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر شاخص کل نزدیک کف قیمتی مرداد و آبان ماه سال گذشته یعنی در محدوده یک میلیون و ۹۳۵ هزار واحد تا دو میلیون واحد است که اهمیت بسیار زیادی دارد و به نظر در این محدوده شاهد نوسانات مثبتی خواهیم بود.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: متاسفانه با توجه به پیچیده‌تر شدن شرایط بورس طی سال گذشته و ابتدای امسال نمی‌توان به سهامداران توصیه زیادی کرد و به نظر در این شرایط باید خود افراد به تنهایی تصمیم گیرنده باشند.

وی در پایان گفت: با مشخص شدن انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی پزشکیان شاهد یک موج مثبت و امیدواری موقت در بازار بورس بودیم که زود فروکش کرد و دلیل آن هم شاید بتوان گفت عمیق بودن مشکلات ساختاری در شرکت‌های بورسی است که همچنان پابرجاست.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک صادرات