تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۰
کد خبر : 137553

وضعیت بورس در زمان طیب‌نیا چگونه بود؟

وضعیت بورس در زمان طیب‌نیا چگونه بود؟
مشاور مسعود پزشکیان که به تازگی به تیم اقتصادی او ملحق شده، سابقه چهار سال نشستن بر مسند وزارت اقتصاد را دارد؛ وضعیت بورس در زمان طیب‌نیا چگونه بود؟

به گزارش شهر بورس، علی طیب نیا از روز گذشته به تیم اقتصادی ستاد مسعود پزشکیان اضافه شده و همین موضوع به به افزایش تحلیل‌ها از زمان وزارت او منجر گشته است. در اینجا به بررسی وضعیت بازار سرمایه در دوران وزارت علی طیب نیا خواهیم پرداخت.

دوران وزارت علی طیب‌نیا از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶، با تحولات و تغییرات چشمگیری در بازار بورس ایران همراه بود. در این دوره، بازار بورس ایران تحت تأثیر سیاست‌های اقتصادی دولت و شرایط بین‌المللی، نوسانات مختلفی را تجربه کرد.

بالاترین بازده بازار سهام نسبت به دلار و تورم در دوره طیب نیا

بازده شاخص کل بورس تهران در دوره طیب نیا ۷۳ درصد طی دوره چهار ساله و بازده دلار در بازار آزاد طی همان چهار سال نیز ۲۲ درصد بود.

بازدهی بورس در زمان طیب نیا

بازدهی بورس در زمان طیب نیا

خبر مرتبط
کارزار درخواست ورود قوه قضائیه به موضوع نامزد‌های پوششی + لینک امضا
کارزار درخواست ورود قوه قضائیه به موضوع نامزد‌های پوششی + لینک امضا

رئیس سازمان ملی کارآفرینی ایران از طرف کلیه مردم ایران با ایجاد کارزاری از رئیس قوه قضائیه درخواست کرد تا به موضوع نامزد‌های پوششی و صوری ورود کند.

بازدهی دلار در زمان طیب نیا
بازدهی دلار در زمان طیب نیا

در همین دوره نسبت p.d بازار همواره کمتر از ۱۰ واحد و میانگین آن ۸ واحد بوده است. به عبارتی سرمایه گذار ۱۰ الی ۱۲.۵ درصد سرمایه خود را هر ساله به عنوان DPS در مجمع دریافت کرده است. در واقع DPS دریافتی معادل بازده دلاری واقعی برای سرمایه گذار بوده که از میانگین جهانی هم بالاتر است.

همچنین شاخص تورم در سال ۱۳۹۲ برابر با ۷۱ واحد بوده و در سال ۱۳۹۶ به مرز ۱۱۰ واحد رسیده است؛ یعنی متوسط قیمت کالاها طی مجموع چهار سال دوره طیب نیا ۵۵ درصد رشد کرده است که از این زاویه بازار سهام بالاترین بازده را نسبت به دلار و تورم داشته است.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ