تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۸
کد خبر : 137151

وضعیت بازنشستگان در صورت ریاست جمهوری سعید جلیلی چگونه خواهد بود؟

وضعیت بازنشستگان در صورت ریاست جمهوری سعید جلیلی چگونه خواهد بود؟
درحالی که سعید جلیلی به مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری راه یافته است، خود را پیرو دولت سیزدهم می‌داند، حال باید دید که وضعیت بازنشستگان در صورت ریاست جمهوری سعید جلیلی چگونه خواهد بود؟

به گزارش شهر بورس، پس از پایان شمارش آراء چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، مسعود پزشکیان با کسب 42درصد آرا و سعید جلیلی با کسب 38درصد آراء به مرحله دوم راه یافتند.

سعید جلیلی به عنوان نامزد جبهه انقلاب در سال‌های 1392 و 1400 به عنوان نامزد وارد کارزار انتخابات شد، که در سال 92 از راه یافتن به پاستور جا ماند و در سال 1400 به نفع ابراهیم رییسی کنار رفت.

جلیلی در جریان مناظره‌ها و اعلام برنامه‌های انتخاباتی، خود را ادامه دهنده راه دولت سیزدهم می‌دانست. البته تمامی ارکان ستاد انتخاباتی او از بدنه دولت رییسی بود و به نظر می‌رسید که برنامه‌های اقتصادی جلیلی بسیار شبیه به برنامه‌های ابراهیم رییسی باشد.

این نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، در صحبت‌های خود با انتقاد شدید از دولت خاتمی و روحانی به برنامه‌های حمایتی از کارگران و بازنشستگان اشاره داشت.

خبر مرتبط
وضعیت بورس در زمان طیب‌نیا چگونه بود؟
وضعیت بورس در زمان طیب‌نیا چگونه بود؟

در دوران وزرات دکتر علی طیب‌نیا بازار بورس ایران با چالش‌ها و دستاوردهای متعددی مواجه شد و این دوره نقش بسزایی در تغییرات بازار سرمایه ایفا کرد.

وعده‌های انتخاباتی جلیلی به کارگران و بازنشستگان

او در حاشیه دیدار با کارگران و تشکل‌های کارگری اظهار کرد:در دهه ۹۰ بعد از برخی سومدیریت ها و واگذاری های غلط و آسیب هایی که جامعه کارگری از آنها ضربه خورد و افرادی که متأثر از این مسایل بودند به دفتر من می آمدند و مشکلات خود را مطرح می کردند.طی سال‌های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۶ بود که کارگران هپکو به دیدن من آمدند و آنچه در هپکو گذشت را شرح دادند که در سال ۱۳۸۶ ما ۱۸۰۰ ماشین الات سنگین تولید می کردیم و الان تولید به صفر رسیده و کارگران حقوق نمی گیرند.می‌گفتند برخی کارگران دچار آسیب های اجتماعی مانند طلاق و اعتیاد شده‌اند چرا مجموعه ای که با همه توان و تجربیاتش می‌تواند در جهت رشد کشور باشد دچار این مسایل ابتدایی شده است؟


بیشتر بخوانید:سبد خودروهای تجاری تراکتورسازی سنگین می‌شود


کارنامه ضعیف دولت سیزدهم در زمینه کارگران و بازنشستگان

درحالی که سعید جلیلی خود را ادامه دهنده راه ابراهیم رییسی می‌داند که دولت سیزدهم کارنامه چندان مقبولی در زمینه حقوق دستمزد کارگران و بازنشستگان ندارد.

یکی از ایرادات اساسی به عملکرد دولت سیزدهم در حوزه بازنشستگی، عقب ماندگی حقوق از نرخ تورم است. درحالی که کشور در سال 1402 تورم بیش از 40درصدی را تجربه کرده است، حقوق بازنشستگان حدود 30درصد افزایش یافته است.

وضعیت بازنشستگان چطور بهتر می‌شود؟

بسیاری از کارشناسان معتقدند که، اگر بخواهیم مشکلات اقتصادی و مسائل مربوط به صندوق‌های بازنشستگی، بازنشستگان، بیمه‌شدگان و کارگران، رشد اقتصادی، بهبود معیشت و کنترل شاخص‌های کلان اقتصاد از جمله نرخ ارز، تورم، نقدینگی و کسری بودجه را برطرف کنیم و به فکر حل آنها باشیم، باید نگرش و دیدگاه‌های خود را نسبت به تمام آنچه که تاکنون اتفاق افتاده، تغییر دهیم.

درصورتی که سعید جلیلی با تیم اقتصادی خود مصمم به ادامه راه دولت سیزدهم باشد، وضعیت بازنشستگان در دولت چهاردهم تغییر نخواهد داشت.

منبع: اکونگار

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ