تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۵
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 143263

ورود چینی‌ها به صنعت ساختمان‌سازی ایران با تکنولوژی‌های نوین

ورود چینی‌ها به صنعت ساختمان‌سازی ایران با تکنولوژی‌های نوین
معاون وزیر راه و شهرسازی از همکاری رسمی با شرکت‌های چینی برای ورود تکنولوژی‌های نوین ساختمان‌سازی به ایران خبر داد.

به گزارش شهر بورس، سعید غفوری، معاون وزیر راه و شهرسازی، از همکاری رسمی با شرکت‌های چینی برای ورود تکنولوژی‌های نوین ساختمان‌سازی خبر داد. در نشست تخصصی کنسرسیوم‌های فناور و دانش‌بنیان صنعتی‌سازی مسکن، وی اظهار داشت: با توجه به فرمان رهبری مبنی بر استفاده از اقتصاد دانش‌بنیان و حمایت از رشد تولید دانش‌بنیان‌ها، به ویژه در بخش عمران و ساختمان، امروز میزبان کنسرسیوم‌های شرکت‌های دانش‌بنیان کشور هستیم تا در این زمینه تفاهم‌نامه منعقد کنیم.

توسعه مسکن با فناوری‌های نوین

غفوری اعلام کرد: احداث ١٠٠٠ واحد از مساکن نهضت ملی و مشارکتی با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان اجرا خواهد شد. حمایت ما از این شرکت‌ها تنها مالی و تسهیلاتی نیست بلکه در پی ایجاد پلتفرم‌هایی هستیم که ساختار بروکراسی را تغییر داده و به ساختار شبکه‌ای دست یابیم تا بتوانیم از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها بهره‌برداری کنیم.

وی افزود: برای دستیابی به خروجی بهتر، مقاوم‌سازی ساختمان‌ها و کاهش هزینه‌های تمام شده، به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان حرکت کرده‌ایم.

غفوری همچنین از ورود شرکت‌های چینی به صنعت ساختمان‌سازی ایران خبر داد و گفت: هرچند در بحث ساخت مسکن نیازی به ورود شرکت‌های خارجی از جمله چینی نداریم، اما استفاده از تکنولوژی‌های جدید جهانی بسیار حائز اهمیت است. هدف ما از همکاری با شرکت‌های چینی، وارد کردن تکنولوژی‌های نوین ساختمان‌سازی به کشور است. چند شرکت چینی از پروژه‌های ساختمانی کشور از جمله پرند و پردیس بازدید کرده‌اند و مذاکراتی برای ورود این تکنولوژی‌ها انجام شده است.

خبر مرتبط
افزایش ۴ درصدی مالکیت مسکن در میان خانوارهای شهری؛ مستاجران کاهش یافتند؟
افزایش ۴ درصدی مالکیت مسکن در میان خانوارهای شهری؛ مستاجران کاهش یافتند؟

نرخ مالکیت مسکن در میان خانوارهای شهری در سال ۱۴۰۲ به ۶۸.۹۴ درصد رسیده است. این رقم نسبت به سال ۱۳۹۷ حدود چهار درصد افزایش یافته است.

وی تأکید کرد: این تکنولوژی‌ها به بخش عملیاتی و کارخانه‌ای وارد می‌شوند و اگر بتوانیم این تکنولوژی‌ها را با تجربه داخلی ترکیب کنیم، می‌توانیم به اهداف خود دست یابیم.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات