تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵
زمان مطالعه: 5 دقیقه
کد خبر : 152822

ودجه مسکن ملی تنها ۲۴٪ از نیاز واقعی را پوشش می‌دهد

ودجه مسکن ملی تنها ۲۴٪ از نیاز واقعی را پوشش می‌دهد
بودجه فعلی مسکن ملی تنها قادر است ۲۴ درصد از نیازهای واقعی این طرح را تأمین کند.

به گزارش شهر بورس، در اردیبهشت امسال، غفوری از تصویب الحاق فاز ۷ به محدوده شهر پرند خبر داد و اعلام کرد که در این منطقه ۱۷ هزار واحد مسکن در دست ساخت قرار دارد. همچنین در شمال فاز ۶، پروژه‌هایی در قالب طرح اقدام ملی با پیشرفت فیزیکی حدود ۶۰ درصد در حال اجرا هستند.

بودجه مسکن ملی تنها ۲۴٪ از نیاز واقعی را تأمین می‌کند

غفوری همچنین اشاره کرد که اولین سری از واحدهای نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم تا چند ماه آینده در شهر پرند افتتاح خواهد شد. او تصریح کرد که در صورت واریز به موقع آورده‌ها و همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان، ۹ هزار واحد مسکن تا پایان سال جاری آماده تحویل خواهد شد.

چالش‌های مالی و هزینه‌های ساخت مسکن ملی

در خصوص هزینه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن، غفوری گفت: «وزارت راه و شهرسازی سعی دارد تا هزینه‌های واحدهای نهضت ملی مسکن را کنترل کند، اما به دلیل وجود تورم، این کار با چالش‌هایی همراه است.» او همچنین به حذف هزینه زمین از قیمت مسکن اشاره کرد که یکی از اقدامات مهم برای کاهش هزینه‌ها بوده است. با این حال، تأکید کرد که متقاضیان باید آورده‌های خود را به‌موقع واریز کنند تا از افزایش هزینه‌ها جلوگیری شود.

هزینه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن

وی افزود که اولین سری واحدهای نهضت ملی مسکن با هزینه هر مترمربع ۱۰ میلیون تومان ساخته شده و یک واحد ۸۰ متری با احتساب مشاعات (۱۲۰ متر)، حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

خبر مرتبط
قیمت آپارتمان‌های 30 متری در تهران چند؟ + جدول
قیمت آپارتمان‌های 30 متری در تهران چند؟ + جدول

برای خرید یک واحد با مساحت 30 تا 35 مترمربع در تهران دست‌کم باید بودجه‌ای معادل یک میلیارد و 200 میلیون تومان در نظر داشت؛ هرچند این رقم بسته به امکانات و موقعیت منطقه متفاوت است.

تکمیل پروژه‌های مسکن مهر در پردیس

به گزارش باشگاه خبرنگاران، خلیل محبت‌خواه، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس، اعلام کرد که تنها ۹ هزار واحد مسکن مهر در این شهر باقی مانده که تا ابتدای سال آینده تکمیل خواهند شد.

محبت‌خواه با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر در ساخت و تکمیل پروژه‌های مسکن مهر و ملی در پردیس، ابراز امیدواری کرد که با تأمین منابع مالی لازم، این پروژه‌ها سریع‌تر به اتمام برسند و به متقاضیان تحویل داده شوند.

نیاز به متروی پردیس و تأمین مالی پروژه

محبت‌خواه در خصوص احداث متروی پردیس گفت که این پروژه یکی از ضرورت‌های اساسی شهر است و هم‌اکنون طرح آن در شورای ترافیک استان تصویب شده و منتظر تصویب نهایی در شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور است تا وارد مرحله اجرا شود. وی تأکید کرد که برای اجرای این پروژه نیاز به ۳ همت سرمایه است و هم‌اکنون در جستجوی سرمایه‌گذار برای اجرای این طرح هستند.

شرایط و نحوه ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن ۱۴۰۳

با توجه به دستور وزارت راه و شهرسازی، متقاضیان طرح ملی مسکن باید آورده خود را در بازه‌های ۴ ماهه و هر بار ۴۰ میلیون تومان واریز کنند. در برخی موارد، مهلت و مقدار آورده برای متقاضیان استان تهران متفاوت است و نیاز به بررسی بیشتر دارد.

اداره کل راه و شهرسازی استان تهران از متقاضیان با ارسال پیامک هشدار داده بود که در صورت عدم واریز آورده، از پروژه حذف خواهند شد. این اقدام برای تشویق متقاضیان به انجام وظایف مالی خود انجام شده است.

ثبت‌نام و شرایط طرح ملی مسکن ۱۴۰۳

ثبت‌نام در طرح ملی مسکن کاملاً آنلاین و غیرحضوری انجام می‌شود. برای ثبت‌نام، متقاضیان باید به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن مراجعه کرده و فرم‌های مورد نیاز را تکمیل کنند.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک صادرات