صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
کد خبر : 13064

مرتضی مختاری در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

وبینار بررسی «روند بازارهای مالی در سال آینده» برگزار می‌شود

به گزارش شهر بورس، مرتضی مختاری درباره برگزاری وبینار بررسی روند بازارهای مالی در سال 1400 اظهار داشت: بازار بورس از سال 97 به‌صورت شارپی حرکت خود را با شدت آغاز کرد، یکی از مهم‌ترین تبعات این موضوع ایجاب می‌کرد که واقعیت جامعه همه را به سمت پول دعوت می‌کرد و هرکجا پول باشد مردم

به گزارش شهر بورس، مرتضی مختاری درباره برگزاری وبینار بررسی روند بازارهای مالی در سال 1400 اظهار داشت: بازار بورس از سال 97 به‌صورت شارپی حرکت خود را با شدت آغاز کرد، یکی از مهم‌ترین تبعات این موضوع ایجاب می‌کرد که واقعیت جامعه همه را به سمت پول دعوت می‌کرد و هرکجا پول باشد مردم به همان سمت حرکت کنند.

دبیر علمی وبینار بررسی روند بازارهای مالی در سال آینده ادامه داد: متأسفانه وضعیت اقتصادی 10 سال اخیر باعث شد تا مردم هرکجا سود ده بود سریعاً به آن سمت تمایل پیداکرده و سرمایه‌گذاری کردند.

مختاری افزود: مردم وارد بازار بورس شدند اما ورودی که چشم‌بسته بود و طبیعتاً بازار شارپی و صعودی بود اگر کسی سهم خوبی را خریداری می‌کرد چهار برابر سود می‌کرد اما اگر سهم معمولی خریداری می‌کرد دو برادر سود داشت، بالاخره سود می‌کرد.

وی اضافه کرد: متأسفانه ورود ناآگاهانه مردم به این بازار باعث شد تا در مرداد 99 اتفاقی که نباید می‌افتاد و متصور می‌شد، تبدیل به واقعیت شد و اتفاق افتاد.

دبیر علمی وبینار با تأکید بر اینکه در قضیه بورس دولت سیگنال داد، گفت: مردم بیچاره‌ای که اندک سرمایه خود را وارد بورس کرده بودند و اندک سرمایه خود را به دلیل نبود آگاهی و اطلاعات قبلی از دست دادند.

وبینار بررسی «روند بازارهای مالی در سال آینده» برگزار می‌شود

وی ادامه داد: مردم منتظر یک معجزه‌اند تا بتوانند از بورس خارج‌شده و باز به سمت بازار دیگری حرکت کنند که بر این اساس بازار ارزهای دیجیتال مطرح است، به‌طور مثال بیت کوین که در 60 الی 70 میلیون تومان در اسفند 98 بود به مرز یک میلیارد و سیصد میلیون تومان رسید.

وی افزود: متأسفانه اکنون هم مردم بدون آگاهی و چشم‌بسته به سمت ارزهای دیجیتال حرکت می‌کنند، خطرناک‌تر از همه آنکه این اتفاق در صرافی‌های بدون مجوز ایران صورت می‌گیرد.

مختاری گفت: اولین مشکل اساسی آموزش است، کسی که می‌خواهد به بازار مالی ورود پیدا کند باید آموزش و آگاهی‌های لازم را داشته باشد، بایدها و نبایدهای بازار را بداند، طعمه نهنگ‌ها نباشد، آموزش البته باید آکادمیک باشد نه بر اساس آموزش‌های جسته‌گریخته شومن های اینستاگرامی.

دبیر علمی وبینار بررسی روند بازارهای مالی در سال آینده گفت: یکی از موضوعات مهم دیگر تیم سازی است، موضوعی که متأسفانه در کشور ما کمتر مورد استقبال قرار می‌گیرد، برای اولین بار توانسته‌ایم در تبریز تیمی متشکل از همه تخصص‌های بازارهای مالی را تشکیل دهیم.

وی افزود: در این وبینار که با محورهای بورس، ارز دیجیتال، طلا و ارز، تحلیل فاندامنتال و تکنیکال برگزار خواهد شد؛ حامد همتی عضو هیئت‌علمی دانشگاه، علی‌اصغر صدرالساداتی مدرس ارزهای دیجیتال، محمد پور اقدم شربیانی نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز، محمد نجاری تحلیلگر فاندامنتال، علی ساسانی تحلیلگر تکنیکال، عطاالله مهدی زاده مرتضوی کارشناس اقتصادی به‌عنوان سخنران و مرتضی مختاری مدرس دانشگاه و مشاور بازارهای مالی به‌عنوان دبیر وبینار حضور خواهند داشت.

وبینار بررسی «روند بازارهای مالی در سال آینده» برگزار می‌شود

مختاری گفت: تمامی هم‌وغم ما این است که مردم آگاه باشند و قبل از ورود به بازار اطلاعات لازم را کسب کنند، هدف ما از برگزاری این وبینار آگاه‌سازی مردم درباره ارزهای دیجیتال و سایر بازارهای مالی در سال آینده است تا مردم در باتلاق بعد از بورس گرفتار نشوند.

وی ادامه داد: بازار، بایدها و نبایدهایی دارد که نباید بدون شناخت و آگاهی ورود پیدا کرد و لازمه ورود به این بازار آموزش و آگاهی از آن است که در غیر این صورت احتمال طعمه نهنگ‌ها و سودجویان وجود دارد، مشکلی که وجود دارد این است که آموزش و آگاه‌سازی قبل از ورود به بازار را بر خود لازم نمی‌دانیم یا اینکه برای آموزش 2 میلیون هزینه نمی‌کنیم درصورتی‌که متحمل ضرر 50 میلیونی می‌شویم.

وی تأکید کرد: در راستای آگاه‌سازی مردم و با توجه به اینکه این حرکت برای اولین بار در تبریز و شمال غرب کشور انجام می‌شود، امیدواریم بتوانیم سالانه چند وبینار دیگر برای آگاه‌سازی و آموزش‌های لازم برگزار کنیم.

وی اضافه کرد: با توجه به فراز و نشیب‌های بازارهای مالی در سال 99 و جهت آگاه‌سازی عموم مردم از بایدونبایدهای این بازارها و همچنین چالش‌های پیش رو در سال آینده مقرر است روز دوشنبه 4 اسفندماه از ساعت 15 الی 19 وبیناری تحت عنوان “بررسی روند بازارهای مالی در سال 1400″با حضور کارشناسان حوزه بورس، ارز دیجیتال، طلا و مسکن به‌صورت آنلاین برگزار شود.

مختاری ادامه داد: در این وبینار قصد بر آگاه‌سازی روند بازارهای مالی در سال جدید است که جهت ثبت‌نام رایگان در این وبینار لازم است نام و نام خانوادگی را به شماره 30002128139509 ارسال نمایند، علاقه‌مندان جهت شرکت در این وبینار رایگان و آنلاین لازم است تا 2 اسفند ثبت‌نام نمایند.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان