تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۰
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کد خبر : 138647

واکنش وزیر کشور به ادعای ضرب آرا در انتخابات

واکنش وزیر کشور به ادعای ضرب آرا در انتخابات
وزیر کشور با تاکید بر شفافیت و دقت در جمع‌آوری آرا در مرحله اول انتخابات، شایعات ضریب ۳ بودن آرای اعلامی را به شدت رد کرد.

به گزارش شهر بورس، وزیر کشور به ادعاهای مربوط به تعداد آرا در مرحله اول انتخابات واکنش نشان داد. احمد وحیدی اظهار داشت: برخی افراد تلاش کرده‌اند ادعا کنند که آرای اعلامی در مرحله اول انتخابات ضریب ۳ داشته است، اما این اظهارات شبه‌خرافه و غیرعلمی است.

وحیدی توضیح داد که آرای هر صندوق به صورت جداگانه جمع‌آوری شده و سپس در یک مکان نهایی تجمیع می‌شود. وی تاکید کرد که در فرآیند تجمیع نهایی هیچ ضربی صورت نمی‌گیرد بلکه آرا به صورت دقیق و شفاف جمع می‌شود.

وی افزود: تحلیل‌های نادرست از اعداد و ارقام انتخابات فقط موجب ایجاد شبهه و خرافه‌زدگی می‌شود. وزیر کشور همچنین تاکید کرد که فرآیند شمارش آرا به گونه‌ای است که تمامی صندوق‌ها به صورت جداگانه و سپس تجمیع نهایی انجام می‌شود تا دقت و شفافیت حفظ شود.

وحیدی بار دیگر تاکید کرد که تجمیع نهایی آرا به صورت جمع‌بندی دقیق انجام می‌شود و هیچ ضربی در کار نیست. وی خاطرنشان کرد که تلاش برای استخراج تحلیل‌های غیرعلمی از اعداد فقط به گمراهی و خرافه‌زدگی می‌انجامد.

خبر مرتبط
تعیین وزرای کلیدی؛ گام سرنوشت‌ساز برای بازار ارز و سرمایه
تعیین وزرای کلیدی؛ گام سرنوشت‌ساز برای بازار ارز و سرمایه

صلاحیت وزرای امور خارجه و اقتصاد در مجلس، نگاه‌ها را به سمت تأثیرات احتمالی این دو وزارتخانه بر بازارهای مالی معطوف کرده است.

منبع: ایلنا

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک صادرات