تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 138384

واکنش مثبت بورس به نتایج انتخابات/ بازار سرمایه به پزشکیان خوش‌آمد گفت

واکنش مثبت بورس به نتایج انتخابات/ بازار سرمایه به پزشکیان خوش‌آمد گفت
انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس‌جمهور جدید کشور، واکنش مثبتی در بازار سرمایه به دنبال داشت و از دقایق نخستین منتخب شدن او، شاخص کل بورس با جهش مواجه شد.

به گزارش شهر بورس، انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس‌جمهور جدید کشور تأثیر قابل توجهی بر بازار سرمایه داشته است. در یک ساعت ابتدایی، شاخص کل بورس با رشد 50 هزار واحدی مواجه شده و بازار به طور کامل سبزپوش شد. این رشد چشمگیر در بازار سرمایه نشان‌دهنده واکنش مثبت سرمایه‌گذاران به این تغییر سیاسی است.

بر اساس گزارش‌های دریافتی، در حال حاضر ۹۲ درصد از سهام بازار در وضعیت مثبت قرار داشته و تنها حدود ۶۰ نماد در محدوده‌های منفی معامله می‌شوند. همچنین بیش از ۴۰۰ نماد دارای صف خرید هستند که نشان‌دهنده استقبال گسترده سرمایه‌گذاران از سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصادی پیش‌بینی‌شده توسط رئیس‌جمهور جدید است.

یکی از مهم‌ترین عوامل در این رشد، صف‌های خرید سنگین برای صندوق‌های اهرمی است که از ابتدای بازار تشکیل شده و در محدوده مثبت ۱۰ قرار دارند؛ این صندوق‌ها نقش مهمی در افزایش شاخص‌ها و حجم معاملات ایفا کرده‌اند.

انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس‌جمهور جدید ایران با ایجاد انگیزه و اعتماد در بین سرمایه‌گذاران، منجر به رشد شاخص‌های بورس و سبزپوش شدن بازار شده است. این واکنش مثبت بازار به دلیل انتظارات از سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصادی جدید است که می‌تواند به بهبود وضعیت اقتصادی کشور کمک کند.

خبر مرتبط
پزشکیان: ما کشور‌های اسلامی از جمله عربستان را برادران خود می‌دانیم
پزشکیان: ما کشور‌های اسلامی از جمله عربستان را برادران خود می‌دانیم

رئیس جمهور ضمن ابراز خرسندی از روند رو به گسترش روابط با عربستان، بر علاقه‌مندی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه تعاملات با این کشور تاکید کرد و گفت: ما کشور‌های اسلامی از جمله عربستان را برادران خود می‌دانیم و بر لزوم کنار گذاشتن اختلاف نظر و همگرایی و هم‌افزایی بیشتر با یکدیگر تاکید داریم.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک صادرات