تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 138591

واکنش سبز بازار سرمایه به انتخابات ریاست جمهوری

واکنش سبز بازار سرمایه به انتخابات ریاست جمهوری
انتخابات ریاست جمهوری و افشای گفته‌های ناگفته نامزدها، موجب تحریک و حساسیت‌های سرمایه‌گذاران شد. پس از اعلام نتایج آرا، بازار سرمایه اولین واکنش مثبت و سبز خود را نشان داد که از انتظارات مثبت به نتایج انتخابات ناشی می‌شد.

مدت زمان مدیدی است که بازار پول و سرمایه حال خوبی نداشته است. این در حالی است که اکثر سرمایه‌های خرد و کلان به جهت دعوت مردم از سوی برخی مسئولین برای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه با سود مناسب مورد استقبال واقع نگردیده و سرانجام خوشی در پی نداشته است.

حتی با تحقق سیاست‌های غیرمداخله‌گرایانه دولت و اتخاذ رویکرد اعتمادسازی، بازار سرمایه همچنان منفعل به سیاست اتخاذ شده بوده و عملاً گردانندگان نتوانستند بازار را به رونق برگردانند.

انتخابات ریاست جمهوری و نتیجه مشارکت مردم در آن به سبب بیان گفته‌های ناگفته‌ای که از طرف نامزدها بیان شد، موجب تحریک صاحبان سرمایه شده و حساسیت‌های بالقوه را موجب شد. پس از اعلام نتایج آرا، اولین واکنش سبز و مثبت بازار سرمایه به انتخابات ریاست جمهوری با توجه به خروجی انتخابات متصور بود.

انتظار رونق بازار به سبب اشتیاق به سرمایه‌گذاری‌های جدید از طرف صاحبان سرمایه از یک سو و میل به تولید، کار، فروش، صادرات و تأمین نیاز بازار از سوی دیگر، از مهم‌ترین دلایل بروز این وضعیت بود که متأثر از سیگنال‌های اعتمادی از مناظرات بود.

خبر مرتبط
آخرین خبرها از واریز سود سهام عدالت
آخرین خبرها از واریز سود سهام عدالت

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار گفت: در حال حاضر اکثر سود تقسیمی شرکت‌های سهام عدالت پرداخت شده و تنها چند شرکت محدود هستند که به زودی سود تقسیمی آنها پرداخت می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود این روند موجب افزایش واردات و گردش مالی این بازار به جهت تأخیر رشد ماسبق رشد ۱۲ درصدی شده و طی ۲ ماه آینده شاهد اتفاقات هیجانی متأثر از آن باشیم.

بروز تمامی این اوصاف موجب خواهد شد دغدغه‌های مؤثر و نکاتی که این بازار را به این حال و روز انداخته، حل و امیدی تازه صورت گیرد.

اما همان‌طور که متغیرهای داخلی در یک فرآیند دارای تأثیر هستند، به همان میزان نیز متغیرهای بیرونی تأثیرگذار هستند که می‌توانند فرآیندها را تحت تأثیر خود قرار دهند. به این وضعیت می‌توان عوامل خارجی و متغیرهای غیرقابل کنترل را نیز اضافه نمود.

در ماه‌های آتی و با توجه به جریان‌های سیاسی بین‌المللی، به ویژه انتخابات ریاست جمهوری آینده در آمریکا، اهمیت این موضوع دوچندان می‌شود.

آنچه که قابل تأمل و اندیشه است، تأثیرات موفقیت ترامپ بر تمامی بازارهای بین‌المللی است که با توجه به دیدگاه حزب مرتبط با ترامپ، می‌تواند بازار سرمایه ما را با افت ۳۰ درصدی مواجه نموده و افزایش بهای کالاها و خدمات را مجدداً موجب گردد.

بی‌شک اطمینان از سرمایه‌گذاری و مراقبت از آن دغدغه اصلی صاحبان سرمایه است که نگارنده به سبب این حساسیت و اهمیت، مطالعه و رصد جریانات مرتبط را از طرف سرمایه‌گذاران مهم دانسته و بر آن تأکید دارد.

کریم آقاجانی – کارشناس بازار سرمایه

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک صادرات