تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۹
زمان مطالعه: 5 دقیقه
کد خبر : 145782

وام فوری بدون ضامن با تحویل 48 ساعته

وام فوری بدون ضامن با تحویل 48 ساعته
صندوق امداد ولایت با حذف فرآیندهای وقت‌گیر و پرداخت وام در حداکثر 48 ساعت، توانسته رضایت‌مندی بالایی از وام‌گیرندگان کسب کند.

به گزارش شهر بورس، سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، در چهارمین همایش ملی قرض نیکو که با محوریت الگوی مطلوب تجهیز منابع قرض‌الحسنه برگزار شد، اعلام کرد: صندوق امداد ولایت این کمیته، از سال 1394 با نظارت بانک مرکزی فعالیت می‌کند و تا به امروز بیش از دو میلیون و 300 هزار فقره وام قرض‌الحسنه با اولویت کارگشایی به نیازمندان اعطا کرده است.

وی با اشاره به عملکرد موفق این صندوق در سال گذشته، افزود: به دلیل عملکرد مطلوب، صندوق امداد ولایت 7 بار مورد تشویق قرار گرفت و از بانک مرکزی جایزه‌ای به ارزش 6 میلیارد تومان دریافت کرد. بختیاری تأکید کرد که اولویت اصلی این صندوق در اعطای وام، کمک به نیازمندان و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد است و تاکنون بیش از 25 هزار میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه اعطا شده است.

وام‌های بدون کارمزد و عملکرد شفاف صندوق امداد ولایت

رئیس کمیته امداد تصریح کرد: وام‌های تا سقف 10 میلیون تومان بدون کارمزد هستند و معوقات این صندوق کمتر از یک درصد است که این موضوع نشان‌دهنده پایبندی وام‌گیرندگان به تعهداتشان است. همچنین، 75 درصد وام‌گیرندگان از مددجویان کمیته امداد و مابقی از اقشار زیر دهک پنج جامعه هستند.

بختیاری با تأکید بر اهمیت اعتمادسازی در بین مردم خاطرنشان کرد: سپرده‌گذاران در این صندوق از تضمین بازگشت پول خود برخوردارند و می‌توانند به میزان سپرده خود وام دریافت کنند. وی افزود که پرداخت وام به کارکنان صندوق و کمیته امداد ممنوع است تا اعتماد عمومی به این نهاد افزایش یابد.

در ادامه همایش، علی عاشوری، مدیرعامل صندوق امداد ولایت، به اهمیت نقش صندوق‌های قرض‌الحسنه در بانکداری اسلامی پرداخت و اظهار داشت: این صندوق‌ها باید به تأمین منابع برای وام‌های خرد توجه ویژه‌ای داشته باشند. وی افزود: چابکی در ارائه خدمات و حذف فرآیندهای وقت‌گیر، از جمله مزایای صندوق امداد ولایت است.

افزایش سرمایه صندوق امداد ولایت و اهداف آینده

عاشوری اعلام کرد که سرمایه صندوق امداد ولایت به 20 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است و این صندوق با داشتن 10 میلیون عضو، در حال حاضر به شناسایی افراد نیازمند واقعی و ارائه خدمات به آنان مشغول است. وی همچنین به افزایش نقش خیرین در تأمین منابع قرض‌الحسنه اشاره کرد.

در این همایش، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن کازرون، رئیس هیئت امنای کمیته امداد، تأکید کرد که قرض‌الحسنه یک امر خداپسندانه است و خداوند خود را در این زمینه بدهکار می‌داند.

در بخش دیگری از این همایش، جلال شیخ پور، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان، از اعطای 1500 فقره وام قرض‌الحسنه به ارزش 470 میلیارد ریال به مددجویان این نهاد در سال جاری خبر داد. وی همچنین از نقش خیرین در پیشبرد این اهداف تقدیر کرد.

منبع: اقتصاد100

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات