تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر : 141174

واریز کمک معیشتی ۳ میلیون تومانی به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی

واریز کمک معیشتی ۳ میلیون تومانی به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی
حساب بازنشستگان با واریز سه میلیون تومان به عنوان کمک معیشتی شارژ شد، اما مشکلات همچنان ادامه دارد.

به گزارش شهر بورس، در دوم مرداد ماه جدیدترین اخبار نشان می‌دهد که به حساب حداقل‌بگیران تامین اجتماعی سه میلیون تومان به عنوان کمک معیشتی واریز شده است. این مبلغ توسط محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور، طی نامه‌ای به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه اعلام شد. در این نامه به تصویب‌نامه‌ای از جلسه ۲۴ تیرماه هیات وزیران اشاره شده که بر اساس آن، این مبلغ به عنوان علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان پرداخت می‌شود.

جزئیات واریز کمک معیشتی

در نامه هیات وزیران آمده است که سه میلیون تومان به حساب حداقل‌بگیران تامین اجتماعی واریز می‌شود و این مبلغ تنها برای سه ماه نخست سال در نظر گرفته شده است. محمدزاده، یکی از مستمری‌بگیران تامین اجتماعی، اعلام کرد که این واریزی‌ها به عنوان کمک معیشتی بوده و هنوز تکلیف متناسب‌سازی حقوق برای این گروه مشخص نشده است. وی افزود که بازنشستگان در انتظار احکام متناسب‌سازی هستند و این مبلغ تنها برای سه ماه اول سال پرداخت می‌شود و ادامه نخواهد داشت.

اعتراضات به تاخیر در پرداخت مستمری‌ها

محمد حسن موسیوند، عضو هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته خرم‌آباد، به تاخیر در پرداخت مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی اعتراض کرد و گفت: تامین اجتماعی با تاخیر ۳ تا ۴ روزه مستمری بازنشستگان را واریز کرده است و این موضوع مشکلات زیادی برای پرداخت اقساط بانکی و سایر هزینه‌ها ایجاد کرده است. وی اضافه کرد که بانک‌ها هیچ جریمه تأخیر را نادیده نمی‌گیرند و بازنشستگان علاوه بر تاخیر در دریافت حقوق، مجبور به پرداخت جریمه نیز می‌شوند.

واریز یک میلیون تومان متناسب‌سازی به حساب بازنشستگان کشوری

حقوق بازنشستگان کشوری در تیرماه بدون متناسب‌سازی واریز شد. مدیران صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کردند که یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان طی دو سه روز آینده به حساب بازنشستگان و وظیفه‌بگیران کشوری واریز خواهد شد.

خبر مرتبط
آخرین اخبار از متناسب سازی حقوق بازنشستگان
آخرین اخبار از متناسب سازی حقوق بازنشستگان

صندوق‌های بازنشستگی موظف به اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان هستند و این تصمیم در حدود اعتبارات مصوب اجرا خواهد شد.

تجمع بازنشستگان مخابرات ایران

بازنشستگان مخابرات ایران در اعتراض به عدم تحقق مطالبات خود در استان‌های مختلف تجمع کردند. این تجمع در اول مردادماه در استان‌های اردبیل، هرمزگان، آذربایجان غربی، گیلان، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، کردستان، اصفهان، خوزستان، تهران، لرستان و سایر استان‌ها صورت گرفت. مطالبات این بازنشستگان شامل اجرای آیین‌نامه ۸۹ تأمین اجتماعی، اجرای عادلانه همسان‌سازی حقوق، پرداخت رفاهیات و رفع مشکلات بیمه تکمیلی است.

منبع: اقتصاد آنلاین

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ