تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶
کد خبر : 140130

رسمی/

واردات خودرو برای همه ایرانیان آزاد شد + شرایط

واردات خودرو برای همه ایرانیان آزاد شد + شرایط
علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت اظهار داشت: آخرین گام برای مقابله با انحصار صنعت خودرو در کشور برداشته شد.

به گزارش شهر بورس، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت اظهار داشت: در جلسات اخیر دولت، آخرین گام برای مقابله با انحصار صنعت خودرو در کشور برداشته شد؛ این کار در امتداد برنامه دولت برای اصلاح بنیادین در صنعت خودروسازی صورت بگیرد.

جهرمی افزود: ما در سابق یکی از آرای تاریخی در محکومیت یکی از فعالان صنعت خودرو داشتیم و ۵ همت محکومیت صادر شد به‌خاطر گران‌فروشی و تخلفاتی که نسبت به مردم صورت گرفته بود. مشابه این اقدامات سلبی دیگر هم صورت گرفته بود.

وی خاطرنشان کرد: افزایش تولید و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز برای این امر منجر به ۱.۵ میلیون خودرو در سال عملیاتی شده بود و برای امسال هم تولید ۱.۷ میلیون خودرو در برنامه است.


بیشتر بخوانید:قیمت خودروهای سایپا امروز 27 تیرماه 1403 + جدول

خبر مرتبط
رفع محدودیت‌های واردات خودرو
رفع محدودیت‌های واردات خودرو

سرپرست معاونت پارلمانی ریاست‌جمهوری از تدوین و ارائه لایحه‌ای جدید به مجلس خبر داد که هدف آن رفع محدودیت‌های واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی و شرکت‌ها است.


بهادری جهرمی گفت: بعد از چند سال ممنوعیت واردات خودرو، این امر اتفاق افتاد و خودروهای برقی، آمبولانس و غیره تاکنون وارد شده بود و با آیین‌نامه اخیر، واردات خودرو به شرطی که سال ساخت آن از ۲۰۱۹ به بالا بوده و استانداردهای مد نظر را داشته باشد برای همه ایرانیان مجاز شد صرفاً فقط اشخاص حقوقی این امکان را نخواهند داشت و همه ایرانیان می‌توانند این واردات را انجام دهند. مجوز این مصوبه نیز از مجلس گرفته شده است؛ این کار به زدوده شدن انحصار در صنعت خودرو کمک می‌کند. منابع و روش‌های تامین ارز باید به تایید بانک مرکزی برسد. هم‌چنین واردات خودرو از مناطق آزاد به داخل کشور نیز مصوب شده است.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ