تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
کد خبر : 93422

همایش بین المللی حسابداری ایران با حضور رئیس سازمان بورس برگزار می‌شود

همایش بین المللی حسابداری ایران با حضور رئیس سازمان بورس برگزار می‌شود
همایش بین المللی حسابداری ایران با حضور رئیس سازمان بورس ۱۲ الی ۱۳ مهرماه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار خواهد شد.

به گزارش شهر بورس، آرش رنجبران در نشست خبری بیست و یکمین همایش بین المللی حسابداری ایران، ضمن تبریک سال جدید تحصیلی، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبربز اولین واحد دانشگاهی تاسیس شده در کشور بوده که از آبان ۱۳۶۱ کار خود را آغاز کرده است. دانشگاه آزاد کشور ریشه خود را از تبریز گرفته و بخش عمده‌ای از مسئولیت آموزشی کشور را برعهده دارد.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز یکی از واحدهای پیش‌رو و علمی در حوزه‌های پژوهشی و آموزشی است. ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان نیز از حرکت جدی در حوزه پژوهشی حکایت دارد. اقبال خانواده‌ها و افزایش تعداد دانشجوها اعتماد مردم به دانشگاه آزاد را نشان می‌دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با بیان اینکه «بیست و یکمین همایش ملی حسابداری ایران و سومین همایش بین‌المللی حسابداری ایران؛ دو رویداد مهمی است که پیش‌رو خواهیم داشت.»، عنوان کرد: آقایان برادران و زینالی برای این همایش زحمات زیادی کشیده‌اند که جا دارد از آنها تشکر کنم.


بیشتر بخوانید:مهم برای سهامداران کسعدی؛ منتظر سود مجمع نباشید


رنجبران ادامه داد: این همایش، معتبرترین همایش حوزه حسابداری کشور است که برای اولین بار در یک دانشگاه غیردولتی برگزار می‌شود. معاونان وزارت اقتصاد، ریاست سازمان بورس و مسئولان اتاق بازرگانی بخشی میهمانان همایش خواهند بود.
وی عنوان کرد: دانشگاه آزاد تلاش می‌کند تا یکی از اهداف جدی در سند تحول را که بحث مرجعیت علمی است برعهده بگیرد. برگزاری این همایش‌ها یکی از مباحثی است که این مرجعیت علمی را تضمین می‌کند.

حضور رئیس سازمان بورس در همایش

رسول برادران دبیر علمی همایش ملی حسابداری ایران نیز در این نشست خبری گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در رشته حسابداری از سال ۶۷ در مقطع کارشناسی دانشجو پذیرش کرده است. دانشجویان مقطع ارشد از سال ۸۵ و دانشجویان مقطع دکتری نیز از ۹۳ پذیرش شدند.

وی با اشاره به مقالات ارسالی به دبیرخانه همایش، خاطرنشان کرد: ۲۸۰ مقاله ارسال شده که ۱۶۰ مقاله پذیرفته شده علمی است که در این همایش که به صورت همزمان در چهار سالن برگزار خواهد شد، ارائه می‌شود.

دبیر علمی همایش ملی حسابداری ایران ادامه داد: این همایش به عنوان ساعات آموزشی برای اعضای جامعه حسابداران کشور محسوب خواهد شد. همچنین مقالات برگزیده نیز در هشت مجله علمی کشور به چاپ خواهند رسید.

برادران درمورد حضور رئیس سازمان بورس در همایش، یادآور شد: از سال ۱۴۰۳ شرکت‌های بورسی باید گزارش‌های پایداری را منتشر کنند. سازمان بورس نیز متولی افشای اطلاعات برای ذی‌نفعان  است. در این راستا، سازمان باید از رشته حسابداری بخواهد تا استاندارد گزارش پایداری را رعایت کنند.

وی افزود: به همین خاطر، رئیس سازمان بورس شخصا اعلام آمادکی کرد که هر دو روز همایش نیز حضور یابد. در روز دوم همایش، پنل تخصصی بازار سرمایه و تامین مالی از بازار سرمایه را خواهیم داشت. همچنین زمینه‌های همکاری دانشگاه آزاد تبریز و سازمان بورس در حال بررسی است تا تفاهمنامه‌ای در این زمینه امضا شود.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ