تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۸
کد خبر : 141519

هلدینگ صباانرژی 292 تومان سود برای هر سهم تقسیم کرد

هلدینگ صباانرژی 292 تومان سود برای هر سهم تقسیم کرد
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری (هلدینگ صباانرژی) با حضور بیش از 88 درصد سهامداران و ارائه گزارش عملکرد درخشان و برنامه‌های آتی، سود 292 تومانی برای هر سهم را به تصویب رساند.

به گزارش شهر بورس، علیرضا زمان‌پور مدیرعامل هلدینگ صبا انرژی و دبیر این مجمع ضمن اشاره به عملکرد مثبت شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲، مهمترین اقدامات این هلدینگ را به شرح زیر اعلام کرد:

سودآوری چشمگیر: سود شرکت صبا فولاد در سال 1402 به دو برابر، یعنی 4 هزار میلیارد تومان افزایش یافت. این رشد امیدوارانه در سودآوری، نویدبخش بازدهی مطلوب برای سهامداران در سال‌های آتی است.

رشد سرمایه‌گذاری: افزایش دارایی های شرکت نسبت به سال گذشته به بیش از ۱۴ درصد که متاثر از افزایش سرمایه گذاری های شرکت می باشد،نشان‌دهنده اهتمام مدیریت به حفظ و ارتقای ارزش دارایی‌های سهامداران است.

اقدامات حقوقی ثمربخش : اقدامات حقوقی موثری انجام شد که از جمله آنها می‌توان به اخذ رای قطعی قضایی به مبلغ بیش از یک میلیارد دلار به سود دارایی سهامداران و بازنشستگان اشاره کرد. این اقدامات، نشان‌دهنده عزم مدیریت در صیانت از حقوق سهامداران و حفظ منافع آنها است.

خبر مرتبط
احتمال کاهش 18 درصدی سود سهام دریافتنی وصندوق
احتمال کاهش 18 درصدی سود سهام دریافتنی وصندوق

در این مقاله قصد داریم به طور کامل صورتهای مالی صندوق بازنشستگی کشوری را بررسی کرده و یک پیشبینی به دید انتهای سال در مورد آن ارائه دهیم.

 پروژه‌های آتی: پروژه PDH.PP در حال پیگیری است و تامین مالی آن از طریق فاینانس خارجی به زودی نهایی خواهد شد. همچنین پروژه فولاد اکسین در حال انجام است و انتظار می‌رود در ماه‌های آینده شاهد آغاز عملیات اجرایی آن باشیم. این پروژه‌ها نویدبخش افزایش سودآوری هلدینگ در سال‌های آتی هستند.

 مشارکت مردم: تفاهم‌نامه‌ای با شرکت بیمه البرز منعقد شد تا 4 هزار میلیارد تومان از منابع این شرکت برای پروژه‌های پربازده هلدینگ صباانرژی در اختیار گرفته شود. این ابتکار عمل، نشان‌دهنده رویکرد جدید مدیریت در استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای توسعه و ارتقای هلدینگ است.

برنامه‌های آینده: استقرار کامل نظام حاکمیت شرکتی، استفاده از انواع ابزار تامین مالی اعم از خارجی و داخلی، خروج از شرکت‌های کم‌بازده و کوچک‌مقیاس، پیشبرد عملیات اجرایی شرکت‌های بی‌ضابطه، پیگیری پرونده‌های حقوقی و … از برنامه‌های سال 1403 است. این برنامه‌ها نشان‌دهنده تعهد مدیریت به ارتقای شفافیت، کارایی و سودآوری هلدینگ در بلندمدت است.

در این مجمع، گزارش حسابرس قرائت شد و به سوالات سهامداران پاسخ داده شد. صورت‌های مالی منتهی به 29 اسفند 1402 به تصویب رسید. حق حضور اعضای هیئت مدیره و کمیته‌های تخصصی، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، روزنامه رسمی و اعضای حقوقی هیئت مدیره نیز تعیین شد.

این مجمع، فرصتی مغتنم برای سهامداران بود تا از عملکرد درخشان و برنامه‌های آتی هلدینگ صباانرژی مطلع شوند. بدون شک، چشم‌انداز آتی هلدینگ روشن و امیدوارکننده است و انتظار می‌رود شاهد تداوم سودآوری و ارزش‌آفرینی برای سهامداران در سال‌های آتی باشیم.

منبع: روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری (هلدینگ صباانرژی)

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ