تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
کد خبر : 80283

هفته های گردشگری ارسباران به اجرا در می آید

هفته های گردشگری ارسباران به اجرا در می آید

حسین حاتمی نماینده مردم کلیبر در همایش توسعه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری، از اجرای طرح هفته های گردشگری ارسباران خبر داد.

به گزارش شهر بورس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، حسین حاتمی در همایش توسعه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان های کلیبر، خداآفرین و هوراند با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این همایش فرصتی برای بیان دغدغه‌ها، ایجاد هم‌افزایی و درک واقعی از ظرفیت‌های شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند است، اظهار کرد: تلاش برای محرومیت‌زدایی و ایجاد رفاه برای مردم رسالت امروز همه مسئولان است.

محرومیت، بیکاری و فقر موضوعاتی هستند که باید نسبت به آنها حساس بود و بر این اساس محرومان، روستاییان و عشایری که در مدارس کانکسی، کپری و کلنگی درس می‌خواهند، نشان می‌دهد سینه سپرکرده‌های این عرصه در ادای وظایفشان کوتاهی کرده‌اند یا توجه جدی نداشته‌اند.

وی افزود: چنین دغدغه‌هایی موجب شده امروز همه افراد فعال اقتصادی در این محل گرد هم آیند. سه شهرستان کلیبر، خداآفرین و هوراند بیشترین راه‌های خاکی و غیرآسفالت را در کشور دارند و محرومیت محصول اقدامات مدیران و تصمیم‌گیران است؛ ما اساسا محروم نبودیم بلکه ما را محروم کردند.


احداث مسکن در ارس با مشارکت سازمان و شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب کشور


این نماینده مردم در مجلس یازدهم متذکر شد: وقتی منابع کشور را بر اساس فاکتورهای جمعیت توزیع می‌کنند و تمرکزگرایی صورت می.گیرد، طبیعا روستاهای کلیبر، خداآفرین و هوراند از جاده و غیره بی بهره می‌مانند. این سه شهرستان بیشترین مدارس کانکسی را در کشور دارند و بر این اساس از فعالان اقتصادی و خیرین درخواست می‌شود کمک حال آموزش و پرورش باشند و تلاش کنند حداقل مدارس یک کلاسه احداث گردد تا مدارس کانکسی برچیده شود.

وی با اشاره به جاذبه‌های گردشگری کلیبر، خداآفرین و هوراند، توضیح داد: طرح هفته‌های گردشگری ارسباران مدنظر بوده و کلیات این طرح بررسی شده است زیرا این مهم یکی از ظرفیت‌های اصلی درآمدزایی است. هرچند باید زیرساخت‌ها در حوزه گردشگری و تسهیل‌گری برای سرمایه‌گذاری صورت بگیرد.

حاتمی با اشاره به اینکه ایجاد مرکز ویژه گردشگری بانوان، حمایت از اشتغال بانوان، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، تخصیص اعتبارات برای مشاغل خانگی و غیره دارای اهمیت است، گفت: اگر ظرفیت‌ها به خوبی برای سرمایه‌گذاران معرفی شود، حتماً به شکوفایی دست خواهیم یافت.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ