تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۶:۳۵
کد خبر : 137904

هشدار وزارت بهداشت، شیوع تب دنگی در ۷ استان ایران

هشدار وزارت بهداشت، شیوع تب دنگی در ۷ استان ایران
شهر پلاس: رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت نسبت به خطر آلودگی پشه آئدس به ویروس تب دنگی و همه‌گیری بیماری در کشور هشدار داد.

به گزارش شهر پلاس، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت نسبت به خطر آلودگی پشه آئدس، به ویروس تب دنگی و همه‌گیری این بیماری در کشور هشدار داد.

تب دنگی، یک عفونت ویروسی است که توسط پشه‌های آئدس منتقل می‌شود. این بیماری اخیراً در ایران شیوع یافته و به گفته وزیر بهداشت، از امارات به ایران وارد شده و تاکنون 80 بیمار شناسایی شده‌اند.

استان‌های پرخطر

تا به این لحظه، پشه‌های آئدس در 7 استان کشور یافت شده‌اند و عمدتاً در استان‌های بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان حضور دارند. سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان جزو استان‌های پرخطر ابتلا به بیماری به شمار می‌روند. همچنین در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان نیز آلودگی مشاهده شده و در معرض رشد پشه هستند.

عوامل انتقال و پیشگیری

به دلیل رفت‌و‌آمد به کشورهایی مانند امارات و وجود پشه آئدس در این کشور، پشه‌های موجود در ایران نیز آلوده شده‌اند و احتمال شیوع بیماری در سایر استان‌ها نیز وجود دارد.

خبر مرتبط
نمایشگاه بین‌المللی تخصصی صنایع فولاد
نمایشگاه بین‌المللی تخصصی صنایع فولاد

بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی «تبریز متافو»؛ نمایشگاه تخصصی صنایع فولاد متالورژی، ریخته گری، آهنگری، معادن فلزی و ماشین آلات صنایع وابسته، از ۱۲ الی ۱۵ تیر ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تبریز میزبان بازدیدکنندگان است.

طبق گزارش تسنیم، تخم پشه آئدس از طریق تایرهای فرسوده می‌تواند به همه جا منتقل شود اما بُرد پشه نهایتا ۵۰۰ متر است. مسافران در جزایر جنوبی و مراکز توریستی جنوب کشور باید مراقب این بیماری باشند.

اقدامات وزارت بهداشت

وزارت بهداشت اقداماتی همچون سم‌پاشی محیط، تولید کیت‌های تشخیص سریع و صدور سند ملی مبارزه با پشه آئدس را انجام داده است. تلاش‌هایی برای تولید واکسن داخلی نیز صورت گرفته است. برای جلوگیری از گزش پشه‌ها، از پوشش مناسب، توری در پنجره‌ها و تخلیه آب‌های راکد استفاده شود.

علائم و مراقبت‌های لازم

علائم تب دنگی شامل تب، تهوع، سردرد، درد عضلانی و مفاصل و بثورات پوستی است. افراد با علائم شدید باید سریعاً به پزشک مراجعه کنند.

منبع: تسنیم

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ