تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۶
کد خبر : 138426

هشدار هواشناسی به سراسر کشور، از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب

هشدار هواشناسی به سراسر کشور، از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب
سازمان هواشناسی کشور هشدار داده است که طی روزهای آینده ۱۱ استان با رگبار باران و وزش باد شدید مواجه خواهند شد و دمای اهواز به ۵۰ درجه خواهد رسید.

به گزارش شهر بورس، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار زرد برای ۱۱ استان از وقوع رگبار باران و وزش باد شدید در این مناطق خبر داد. همچنین افزایش دمای هوا در تهران و اهواز به‌ترتیب به ۳۸ و ۵۰ درجه طی امروز پیش‌بینی شده است.

هشدارهای هواشناسی برای استان‌های مختلف

طبق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، امروز و فردا یکشنبه در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های مازندران، تهران و البرز، ارتفاعات کرمان و هرمزگان، برخی نقاط فارس و جنوب یزد رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید همراه با گردوخاک انتظار می‌رود.

پیش‌بینی وضعیت هوا در روزهای آینده

دوشنبه: در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، ارتفاعات استان‌های مازندران، گلستان، تهران، البرز و سمنان، ارتفاعات کرمان و هرمزگان و برخی نقاط فارس افزایش ابر، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

سه‌شنبه: علاوه بر مناطق مذکور، ارتفاعات نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان و جنوب کرمان و برخی مناطق فارس نیز دچار رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید خواهند شد.

خبر مرتبط
هشدار هواشناسی، سیل در کمین 11 استان!
هشدار هواشناسی، سیل در کمین 11 استان!

شهر پلاس: سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به وقوع سیلاب در 11 استان کشور، به مردم توصیه کرده است که از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند.

چهارشنبه: در برخی مناطق آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، گیلان و مازندران و ارتفاعات البرز در استان‌های گیلان، مازندران، البرز، تهران، سمنان و گلستان، ارتفاعات نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و شرق فارس نیز رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وضعیت جوی طی پنج روز آینده

در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، برخی مناطق مرکزی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز، گاهی وزش باد شدید، خیزش گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. همچنین امروز تنگه هرمز و دریای عمان و روزهای یکشنبه و دوشنبه شرق دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

هشدارهای ویژه

افزایش دما در تهران و اهواز

بیشینه دمای تهران امروز به ۳۸ درجه و اهواز با ۵۰ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان کشور خواهد بود.

هشدار فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی

  • زمان پایان: یکشنبه ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
  • نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید موقت در نواحی مستعد گردوخاک
  • منطقه اثر:
    • شنبه ۱۴۰۳/۰۴/۱۶: نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، نیمه غربی و جنوب کرمان، شرق و شمال هرمزگان، نیمه شرقی فارس، جنوب یزد، شمال شرق آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی و اردبیل و ارتفاعات مازندران، تهران و البرز.
    • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۴/۱۷: جنوب سیستان و بلوچستان، شرق و شمال هرمزگان، نیمه غربی کرمان، نیمه شرقی فارس، جنوب اصفهان، جنوب و غرب یزد، شمال آذربایجان غربی، نیمه شمالی آذربایجان شرقی و اردبیل و ارتفاعات مازندران، تهران و البرز.

اثر مخاطره: احتمال آب‌گرفتگی محلی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، صاعقه، لغزندگی در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی، وزش باد نسبتاً شدید، در مناطق مستعد گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال.

توصیه‌ها: عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها، احتیاط در فعالیت طبیعت‌گردی و کوه‌نوردی در ساعات بعدازظهر، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی دهانه پل‌ها و آب‌روها، خودداری از محلول‌پاشی و سم‌پاشی باغات و مزارع، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال.

هشدار افزایش گرادیان فشاری

  • زمان پایان: یکشنبه ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
  • نوع مخاطره: وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و در نواحی مستعد همراه با گردوخاک
  • منطقه اثر:
    • شنبه ۱۴۰۳/۰۴/۱۶: خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، قم، مرکزی، اصفهان، کردستان، همدان، البرز، قزوین، تهران، سمنان، ایلام، خوزستان، غرب کرمانشاه.
    • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۴/۱۷: خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، سمنان، قم، مرکزی، تهران، البرز، قزوین، زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، اصفهان، نیمه شرقی فارس.

اثر مخاطره: در مناطق مستعد گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری، سقوط بنرها و تابلوهای تبلیغاتی، شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال.

توصیه‌ها: پرهیز از کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، عدم جابه‌جایی با گلایدر و بالگرد، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و عمرانی، عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهن‌سال، عدم سم‌پاشی یا محلول‌پاشی باغات و مزارع و استفاده از قیم برای نهال‌ها، بسته نگه‌داشتن درب سالن‌های پرورشی.

منبع: تسنیم

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ