تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
کد خبر : 137523

هشدار هواشناسی، سیل در کمین 11 استان!

هشدار هواشناسی، سیل در کمین 11 استان!
شهر پلاس: سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به وقوع سیلاب در 11 استان کشور، به مردم توصیه کرده است که از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند.

به گزارش شهر پلاس، سازمان هواشناسی از احتمال وقوع سیلاب و خسارت به محصولات کشاورزی در 11 استان کشور خبر داد و به مردم توصیه کرد از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها اجتناب کنند. بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی سازمان هواشناسی، طی 2 روز آینده در برخی مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، وزش باد، رگبار پراکنده و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود. روز چهارشنبه بارش‌ها در این مناطق با شدت کمتری ادامه خواهد داشت. در روزهای پنجشنبه و جمعه در اکثر مناطق کشور جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما حاکم خواهد بود و تنها در ارتفاعات شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و رگبار پراکنده دور از انتظار نیست.

در جنوب سیستان و بلوچستان،‌ارتفاعات شرق هرمزگان و کرمان طی دو روز آینده در برخی ساعات بعدازظهر رشد ابرهای همرفتی و احتمال رگبار پراکنده وجود دارد. تا روز چهارشنبه در مناطق غرب، جنوب غرب، شمال شرق، شرق، جنوب شرق، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های دامنه‌های جنوبی البرز در برخی ساعات وزش باد شدید، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. امروز دریای خزر، طی 3 روز آینده شرق و مرکز دریای عمان و روز چهارشنبه نیز خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

هشدار فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی

زمان پایان: چهارشنبه 1403/04/13
نوع مخاطره: رگبار باران، رعد و برق، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید موقت در نواحی مستعد گردوخاک
منطقه اثر:

  • دوشنبه 1403/04/11: آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران و ارتفاعات استان‌های تهران، البرز، قزوین، زنجان، سمنان و جنوب سیستان و بلوچستان.
  • سه‌شنبه 1403/04/12: آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، زنجان و ارتفاعات تهران، البرز، قزوین، سمنان، جنوب سیستان و بلوچستان و مرکز کرمان.
  • چهارشنبه 1403/04/13: آذربایجان شرقی، نیمه شمال شمالی آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال سمنان و ارتفاعات استان‌های تهران، البرز، قزوین و زنجان.

اثر مخاطره: احتمال آب‌گرفتگی محلی معابر، جاری شدن روان‌آب، صاعقه، تگرگ، لغزندگی جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی، وزش باد نسبتاً شدید، گردوخاک، کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، احتمال سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، سقوط اشیا از ارتفاعات و شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال.
توصیه‌ها: عدم اتراق و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های طبیعت‌گردی و کوه‌نوردی در ساعات بعدازظهر، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی دهانه پل‌ها، کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، خودداری از محلول‌پاشی و سم‌پاشی باغات و مزارع، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال.

خبر مرتبط
آخرین پیش‌بینی هواشناسی استانها / کدام شهر ها بارانی است؟
آخرین پیش‌بینی هواشناسی استانها / کدام شهر ها بارانی است؟

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور خبر داد.

هشدار افزایش گرادیان فشاری

زمان پایان: چهارشنبه 1403/04/13
نوع مخاطره: وزش باد شدید، در نواحی مستعد همراه با گردوخاک
منطقه اثر:

  • دوشنبه 1403/04/11: سمنان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، یزد، اصفهان، شمال شرق فارس، شرق هرمزگان، کرمان، قم، البرز، مرکزی، تهران، کرمانشاه، ایلام و خوزستان.
  • سه‌شنبه 1403/04/12: سمنان، قم، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، یزد، فارس، بوشهر، خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، مرکزی، اصفهان، تهران، البرز، همدان، جنوب آذربایجان غربی، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری.
  • چهارشنبه 1403/04/13: سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، یزد، شمال شرق اصفهان، فارس، بوشهر، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، کرمان، شرق هرمزگان، البرز، تهران، قم و مرکزی.

اثر مخاطره: گردوخاک، کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری، سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، سقوط اشیا از ارتفاعات و شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال.
توصیه‌ها: پرهیز از کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، عدم جابه‌جایی با گلایدر و بالگرد، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال، خودداری از محلول‌پاشی و سم‌پاشی باغات و مزارع.

هشدار افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا

زمان پایان: سه‌شنبه 1403/04/12
نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای شمال غربی تا جنوب غربی در محدوده 24 نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج تا 1.5 متر.
منطقه اثر:

  • دوشنبه 1403/04/11: مناطق دور از ساحل استان خوزستان، تنگه هرمز و غرب دریای عمان.
  • سه‌شنبه 1403/04/12: خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان.

اثر مخاطره: خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و نیمه‌سنگین، اختلال در فعالیت سکوهای نفتی.
توصیه‌ها: منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، محدودیت در تردد شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل و سکوهای نفتی.

منبع: تسنیم

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ