تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۱
کد خبر : 141385

هزینه ارز اربعین امسال، هزار دینار عراق به چه قیمتی؟

هزینه ارز اربعین امسال،  هزار دینار عراق به چه قیمتی؟
فروش ارز اربعین به دو شیوه آنلاین و حضوری انجام می‌شود؛ زائران برای دریافت ۲۰۰ هزار دینار عراق نیاز به مدارک و گذرنامه دارند.

به گزارش شهر بورس، هزینه ارز اربعین امسال مشخص شد. بر اساس اعلام بانک مرکزی، زائران اربعین می‌توانند ۲۰۰ هزار دینار ارز به نرخ ETS که در مرکز مبادله ارز و طلای ایران مبادله می‌شود، دریافت کنند.

فروش ارز اربعین امسال از 7 مرداد (یکشنبه هفته آینده) تا 3 شهریورماه از طریق 7 بانک ملی، سپه، ملت، تجارت، صادرات، پارسیان و پست‌بانک آغاز خواهد شد. نرخ ارز بر اساس نرخ مرکز مبادله ارز و طلای ایران خواهد بود و هر زائر می‌تواند حداکثر 200،000 دینار عراق دریافت کند.

جزئیات فروش ارز

طبق دستورالعمل ابلاغی، فروش ارز (اسکناس) به زائرین متقاضی اربعین حسینی حداکثر به مبلغ 200،000 دینار عراق و به نرخ فروش اسکناس مرکز مبادله ارز و طلای ایران (ETS) انجام خواهد شد. دریافت هرگونه کارمزد یا هزینه اضافی از متقاضی ممنوع است و تنها معادل ریالی ارز مورد تقاضا (بر اساس نرخ مرکز مبادله) پرداخت می‌شود. همچنین، دریافت این ارز تداخلی با سهمیه ارز مسافرتی ندارد و زائران پس از بازگشت، می‌توانند از سهمیه 500 یورویی ارز مسافرتی نیز استفاده کنند.

قیمت دینار و هزینه‌ها

اطلاعات بدست‌آمده از بانک مرکزی نشان می‌دهد که زائران اربعین امسال می‌توانند دینار عراق را با نرخی بین 34-35 تومان از بانک‌های عامل دریافت کنند. بنابراین، هزینه دریافت 200،000 دینار عراق حدودا 7 میلیون تومان خواهد بود.

روش‌های خرید ارز

فروش ارز اربعین به دو شیوه آنلاین و حضوری انجام می‌شود. زائران می‌توانند از طریق 6 سکوی فعال برای خرید ارز اقدام کنند. برای خرید حضوری، متقاضیان باید به شعب منتخب بانک‌های عامل مراجعه کنند و نیازی به افتتاح حساب برای دریافت ارز نیست.

مدارک لازم برای خرید ارز

برای خرید ارز زیارتی اربعین، زائران باید مدارک و گذرنامه خود را به همراه داشته باشند. مدارک لازم شامل کارت ملی، شناسنامه (برای زائران بین 5 تا 15 سال)، کارت بانکی، و شماره تلفن (سیم‌کارت به نام متقاضی) است. سرپرستان خانوار که قصد سفر به کربلا دارند، می‌توانند برای خرید ارز اربعین با در دست داشتن مدارک شناسایی خود و اعضای خانواده به شعب بانکی مراجعه کنند.

ثبت‌نام در سامانه سماح

برای خرید ارز اربعین، زائران باید ابتدا در سامانه سماح ثبت‌نام کنند و ثبت‌نام آن‌ها با موفقیت انجام شده باشد. ثبت‌نام در این سامانه از 17 تیرماه، همزمان با نخستین روز محرم آغاز شده است. ارز اربعین به افراد بالای 5 سال تعلق می‌گیرد و برای دریافت ارز باید مدارک و گذرنامه همراه زائران باشد. افراد بالای 18 سال هم باید یک سیم‌کارت داشته باشند.

زائران برای خرید آنلاین ارز اربعین، پس از احراز هویت، مبلغ ریالی ارز را واریز کرده و با مراجعه به شعبه در همان روز ارز مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند.

منبع: تسنیم

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ