تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۴
کد خبر : 135073

هر کد ملی 250 میلیون تومان!

هر کد ملی 250 میلیون تومان!
با آغاز ثبت‌نام خودروهای وارداتی، شایعاتی مبنی بر فروش کد ملی با قیمت‌های بالا در فضای مجازی منتشر شده است. یکی از این آگهی‌ها، قیمت کد ملی را تا ۲۵۰ میلیون تومان اعلام کرده است.

به گزارش شهر بورس، اخیراً شایعه‌ای در فضای مجازی به گوش می‌رسد که همزمان با آغاز ثبت‌نام خودروهای وارداتی، بازار فروش کد ملی در حال رونق گرفتن است. این شایعه حاکی از آن است که افراد سودجو در حال فروش کد ملی خود با قیمت‌های بسیار بالا برای ثبت‌نام در این طرح‌ها هستند. یکی از این آگهی‌ها قیمت یک شماره‌ ملی را تا ۲۵۰ میلیون تومان اعلام کرده است. این موضوع باعث واکنش سریع اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران شده است.

اطلاعیه اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران

اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران در واکنش به این شایعه اقدام به انتشار اطلاعیه‌ای کرد. در این اطلاعیه آمده است:

پیرو شایعاتی که اخیراً در خصوص خرید و فروش کد ملی اشخاص حقیقی برای موضوع واردات و ثبت‌نام خودرو رواج یافته، بدینوسیله این اتحادیه ضمن تکذیب این موضوع به مردم هشدار می‌دهد: «هرگونه واگذاری کدملی و سایر مدارک مرتبط تحت هر عنوان و قرارداد به شخص ثالث تخلف و موجب سواستفاده افراد سودجو است و عواقب سنگین حقوقی، کیفری و مالیاتی در پی خواهد داشت؛ لذا خواهشمند است با هوشیاری و اطلاع‌رسانی به سایرین از بروز مشکلات و تبعات صنفی آن جلوگیری کنید.

هر کد ملی 250 میلیون تومان!

خبر مرتبط
متقاضیان خودروهای وارداتی بخوانند / عرضه 31 خودروی وارداتی در سامانه یکپارچه
متقاضیان خودروهای وارداتی بخوانند / عرضه 31 خودروی وارداتی در سامانه یکپارچه

عرضه ۳۱ خودروی وارداتی برای متقاضیانی که اسفند سال ۱۴۰۱ ثبت نام کرده بودند، آغاز شد.

دلایل ایجاد شایعه

با توجه به شرایط اقتصادی و محدودیت‌های وارداتی در کشور، ثبت‌نام برای خودروهای وارداتی می‌تواند سودآوری بالایی داشته باشد. این امر موجب شده تا برخی افراد به فکر سوءاستفاده از این موقعیت بیفتند و از فروش کد ملی به عنوان راهی برای کسب درآمد استفاده کنند.

طبق اطلاعیه اتحادیه، هرگونه واگذاری کد ملی به شخص ثالث تحت هر عنوانی تخلف محسوب می‌شود و عواقب سنگینی را به دنبال دارد. این عواقب شامل موارد حقوقی، کیفری و مالیاتی است که می‌تواند برای فرد متخلف بسیار زیان‌بار باشد. از این رو، توصیه می‌شود که افراد از هرگونه معامله‌ای در این زمینه خودداری کنند.

هر کد ملی 250 میلیون تومان!

اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران از مردم خواسته است تا با هوشیاری و اطلاع‌رسانی به سایرین، از بروز مشکلات و تبعات صنفی ناشی از این شایعات جلوگیری کنند. اطلاع‌رسانی درست و به موقع می‌تواند از افزایش سوءاستفاده‌ها و مشکلات حقوقی و مالیاتی برای افراد جلوگیری کند.

شایعه فروش کد ملی با قیمت‌های گزاف برای ثبت‌نام در خودروهای وارداتی یک موضوع جدی است که می‌تواند عواقب سنگینی برای افراد به دنبال داشته باشد. اطلاعیه اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران نشان از اهمیت این موضوع و ضرورت هوشیاری مردم دارد. بنابراین، توصیه می‌شود که افراد از هرگونه معامله در این زمینه خودداری کرده و با اطلاع‌رسانی به دیگران، از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری کنند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ