تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
کد خبر : 142849

هرمزگان پیشتاز در ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی

هرمزگان پیشتاز در ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی
با اجرای طرح‌های پیشران اقتصادی، ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی از بنادر هرمزگان با رشد چشمگیری مواجه شده و به بیش از 20 میلیون تن رسیده است.

به گزارش شهر بورس، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اعلام کرد که با اجرای طرح‌های پیشران اقتصادی، بیش از 303 میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر هرمزگان جابجا شده که نشان‌دهنده افزایش 20 درصدی در این حوزه است.

حسین عباس نژاد، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، بیان کرد: از مجموع 303 میلیون تن کالای جابجا شده، بیش از 199 میلیون تن کالاهای غیرنفتی و 104 میلیون تن کالاهای نفتی بوده که به ترتیب رشد 28 و 7 درصدی را نشان می‌دهند. عباس نژاد افزود: ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی با اجرای طرح‌های پیشران اقتصادی از 16 میلیون تن به 20 میلیون تن رسیده و رشد 25 درصدی را نشان می‌دهد. همچنین ترانزیت کالا از طریق حمل ریلی در بندر شهید رجایی با رشد 50 درصدی از 2.4 میلیون تن به 3.5 میلیون تن افزایش یافته است.

وی اشاره کرد که ترانزیت خودرو نیز با رشد 45 درصدی از 450 هزار به 653 هزار خودرو رسیده و هرمزگان در این بخش رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان به اجرای پروژه‌های زیرساختی در حوزه بنادر و دریانوردی اشاره کرد و افزود: بهره‌برداری از پروژه‌های اسکله‌های شناور در شهرستان‌های بندر لنگه، قشم، جاسک و سیریک، ایجاد زیرساخت‌های دریایی مجتمع بندری مکران در منطقه کوه مبارک از جمله این طرح‌ها بوده است.

خبر مرتبط
واردات موبایل به مرز یک میلیارد دلار رسید
واردات موبایل به مرز یک میلیارد دلار رسید

گمرک ایران از واردات بیش از ۴ میلیون و ۲۲۷ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۹۶۶ میلیون دلار به کشور در ۵ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

عباس نژاد اعلام کرد که عملیات اجرایی ابر اکوسیستم گردشگری دریایی ایران با سرمایه‌گذاری 198 میلیون یورو، بندر بزرگ شهرک بندر لنگه و توسعه زیرساخت‌های دریایی و بندری با اعتبار 42 هزار و 500 میلیارد ریال آغاز شده است.

اجرای طرح‌های پیشران اقتصادی در هرمزگان نه‌تنها به بهبود وضعیت ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی کمک کرده بلکه موجب توسعه زیرساخت‌های بندری و دریایی استان شده است.

منبع: اقتصادنیوز

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ