شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
کد خبر : 46323
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای نگاه ویژه بورس به مذاکرات بسته هستند

کارشناس ارشد بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس:

نگاه ویژه بورس به مذاکرات

نگاه ویژه بورس به مذاکرات

همایون دارابی، کارشناس ارشد بازار سرمایه با بیان اینکه بازار سرمایه از لایحه بودجه و تحولات پیرامون آن نگرانی شدیدی داشت، گفت: بورس به مذاکرات برجام چشم دوخته است.

همایون دارابی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: بازار از لایحه بودجه و تحولات پیرامون آن نگرانی شدیدی داشت و همچنین به مذاکرات برجام چشم دوخته بود. در هفته گذشته، مذاکرات متوقف شد و دولت پس از اعتراضات رخ داده، یک طرح 10 بندی را مطرح کرد. این موضوع تا حدودی نگرانی‌ها را برطرف کرد.

وی افزود: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه گذشته، شاخص کل رشد حدوداً چهاردرصدی را به ثبت رساند. هر چند مفاد ده‌گانه، مفاد خوبی هستند اما باید ببینیم که تا چه حد در لایحه بودجه اعمال می‌شوند. برخی نگرانی‌ها از جمله قیمت‌گذاری دستوری، نرخ ارز و نرخ بهره همچنان در بازار وجود دارند.

نرخ بهره بین‌بانکی

این کارشناس ارشد بازار سرمایه با اشاره به نرخ بالای بهره بین‌بانکی، خاطرنشان کرد: در بسته حمایتی دولت از بورس، مقرر شده که نرخ بهره بین‌بانکی توسط بانک مرکزی زیر 20 درصد نگهداری شود. در حال حاضر اوراق 25 الی 26 درصدی مواجه هستیم که خبر خوبی برای سرمایه‌گذاری در کشور نیست. اگر دولت بتواند در این بخش نیز جراحی‌هایی را انجام بدهد، می‌توان به ایجاد شرایط بهتر در بازار امیدوار بود.

دارابی در پاسخ به این سؤال که «آیا می‌توان نسبت به بازگشت بورس در روزهای آینده امیدوار بود؟»، گفت: بازار معمولاً زمانی تغییر روند می‌دهد که کسی باور نمی‌کند. ماهیت بازار، حرکت کردن به‌گونه‌ای است که خواندن دستش توسط معامله گران بسیار سخت و دشوار باشد. به همین خاطر، باید بیشتر از برداشت‌ها، به نشانه‌ها توجه کنیم و ببینیم که در لایحه بودجه شرایط بهتری رقم خواهد خورد یا دولت تصمیمات جدی‌تری می‌گیرند یا خیر.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان