تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶
کد خبر : 137548

نکات عجیب واردات خودروهای خارجی در ایران

نکات عجیب واردات خودروهای خارجی در ایران
واردات خودروهای خارجی به کشور با چالش‌ها و عجایبی همراه بوده که جالب توجه است. در ادامه به بررسی این موارد می‌پردازیم.

به گزارش شهر بورس، در واردات خودروهای خارجی به کشور چند نکته عجیب مشاهده می‌شود. با وجود اینکه سقف واردات در بهترین حالت به 13 هزار دستگاه در سه سال اخیر رسیده است، اما برخی مسائل و بزرگنمایی‌ها در این بین جلب توجه می‌کند.

تحلیل واردات خودروهای خارجی

در سال اول، بازار وارداتی‌ها به طور کامل تحت تسلط خودروهای چینی بود و در سال‌های بعد با ورود تدریجی خودروهای کره‌ای و ژاپنی تغییراتی مشاهده شد. با این حال، برخی خودروهای اروپایی نیز به ندرت وارد بازار شدند. اما نکات عجیب‌تری نیز وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

خودروهای کم‌آپشن و رگه‌های غیراروپایی

یکی از نکات عجیب، بزرگنمایی خودروهای کم‌آپشن وارداتی است که باید با سقف واردات همخوانی داشته باشند. برخی شرکت‌ها حاضر به پذیرش این نکته نیستند که خودروهای وارداتی‌شان برای بازار چین طراحی شده‌اند و با وجود داشتن برخی ویژگی‌های اروپایی، نمی‌توان آن‌ها را خودروهای اروپایی دانست. همچنین برخی شرکت‌ها نسخه‌های قدیمی خودروها را وارد می‌کنند یا خودروهایی با رگه‌های هندی وارد بازار می‌کنند.

نسل دوم نیسان قشقایی وارد شد!

این روزها همه در مورد ورود نیسان قشقایی جدید به ایران صحبت می‌کنند، اما در واقع نسل دوم این خودرو وارد کشور شده است. این خودرو که از سال 2014 تولید می‌شود، توسط جوینت ونچر نیسان-دانگ‌فنگ در چین تولید می‌شود. این در حالی است که اعلام شده بود نسل سوم این خودرو وارد خواهد شد.

خبر مرتبط
جزئیات جدید ثبت سفارش خودرو برای جانبازان
جزئیات جدید ثبت سفارش خودرو برای جانبازان

جانبازان می‌توانند از طریق سامانه جامع تجارت ایران خودرو ثبت سفارش کنند؛ جزئیات بیشتر در این خبر.

جتا VS5؛ چینی یا آلمانی؟

جتا VS5 نیز یکی دیگر از خودروهای وارداتی جدید است که در تبلیغات بیشتر به آلمانی بودن آن اشاره می‌شود. این خودرو در واقع حاصل همکاری گروه فاو و فولکس‌واگن است و از سال 2019 تولید می‌شود. تاکید بر آلمانی بودن این خودرو در حالی است که واقعیت آن چیز دیگری است.

تاخیر در تحویل چانگان CS55

یکی دیگر از مسائل عجیب، تاخیر در تحویل خودروهای وارداتی و افزایش قیمت حواله‌ها است. برای مثال، چانگان CS55 که توسط سایپا وارد شده است، به تعداد کمی به مشتریان تحویل داده شده و بسیاری از مشتریان هنوز منتظر دریافت خودروی خود هستند. سایپا اخیراً افزایش قیمتی حدود 27 میلیون تومان برای این خودرو اعلام کرده است که موجب نارضایتی مشتریان شده است.

لوگوی نیسان ترا

نیسان ترا نیز یکی دیگر از خودروهایی است که با لوگوی نیسان عرضه شده است. با توجه به قراردادهای تولیدی، شرکت‌های واردکننده اجازه استفاده از لوگوی شرکت مادر را ندارند، به دلیل تحریم‌ها نمی‌توان از برند اصلی استفاده کرد.

منبع: بانک اول

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ