تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۷
کد خبر : 138340

نمایشگاه تبریز متافو، سکوی پرتابی برای صنایع داخلی

نمایشگاه تبریز متافو، سکوی پرتابی برای صنایع داخلی
نمایشگاه تبریز متافو به عنوان سکویی مهم برای ارائه دستاوردها و تقویت همکاری‌ها بین شرکت‌های داخلی و فعالان حوزه فولاد و صنایع وابسته عمل می‌کند.

به گزارش شهر بورس، بیست و یکمین نمایشگاه صنایع فولادی تبریز، فرصتی بی‌نظیر برای شرکت‌های داخلی فراهم کرده تا آخرین دستاوردهای خود را در حوزه فولاد و صنایع وابسته به نمایش بگذارند و از تجربیات همدیگر بهره‌مند شوند.

محمدجعفر عظمایی، مدیرعامل شرکت مس سونگون آذربایجان، تاکید کرد که نمایشگاه تبریز متافو بهترین فرصت برای شرکت‌های داخلی است. وی افزود: شرکت‌ها و تولیدکنندگان داخلی حاضر در این نمایشگاه می‌توانند دستاوردهای خود را در زمینه‌هایی مانند تولید کنسانتره، آهن اسفنجی، شمش و میلگرد به نمایش بگذارند و از تجربیات همدیگر بهره‌مند شوند.

توانمندی‌های شرکت مس سونگون در نمایشگاه

عظمایی ادامه داد: ما در این نمایشگاه با قدرت کافی حضور پیدا کرده‌ایم تا توانمندی‌های مجموعه صنایع ملی مس ایران را به تصویر بکشیم. وی همچنین اعلام کرد که برای بهره‌مندی از ظرفیت داخلی، عمده فعالیت خود را متمرکز به تهیه تجهیزات، قطعات فولادی و یدکی مورد نیاز مجتمع مس سونگون از داخل کشور کرده‌ایم و در این راستا با انجمن فولاد استان تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده‌ایم تا وابستگی به واردات کاهش یابد و از توانمندی شرکت‌های داخلی، به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان، بهره‌مند شویم.

توسعه فعالیت‌های مس سونگون

عظمایی در ادامه به تشریح فعالیت‌های توسعه‌ای مجتمع مس سونگون پرداخت و گفت: این شرکت در حال حاضر دو فاز تولیدی دارد که سالانه بیش از ۳۲۵ هزار تن کنسانتره مس تولید می‌کند. این کنسانتره‌ها با عیار ۲۴ درصد برای تبدیل به مس کاتد به استان کرمان منتقل می‌شوند.

خبر مرتبط
قدردانی از تلاشگران ذوب آهن اصفهان در تبریز متافو
قدردانی از تلاشگران ذوب آهن اصفهان در تبریز متافو

در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی فولاد، متالورژی و ریخته‌گری، رضا علیزاده از پیشرفت‌های چشمگیر ذوب آهن اصفهان سخن گفت.

وی افزود: پروژه کاتد مس سونگون که شامل ۲۰۰ هزار تن ظرفیت تولید و ۶ کارخانه زیر مجموعه است، یکی از بزرگترین پروژه‌های معدنی در دست اجرای کشور محسوب می‌شود. عظمایی اضافه کرد که این پروژه از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است و پیش‌بینی می‌شود در اواسط سال ۱۴۰۵ به بهره‌برداری برسد.

افزایش ظرفیت تولید کنسانتره

مدیرعامل شرکت مس سونگون آذربایجان همچنین به پروژه فاز سه تغلیظ اشاره کرد و گفت: این پروژه که در حال اجرا است، ظرفیت تولید کنسانتره فعلی ما را از ۳۲۵ هزار تن به ۸۰۰ هزار تن در سال افزایش می‌دهد. وی افزود که این پروژه یکی از بزرگترین پروژه‌های منطقه خاورمیانه است و برنامه‌ریزی شده که در اواسط سال ۱۴۰۵ به بهره‌برداری برسد.

منبع: روابط عمومی مس سونگون

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ