تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۰
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 144319

نقش گردشگری در اقتصاد قطر/ ۲.۶ میلیون بازدیدکننده بین‌المللی در نیمه اول سال میلادی

نقش گردشگری در اقتصاد قطر/ ۲.۶ میلیون بازدیدکننده بین‌المللی در نیمه اول سال میلادی
قطر با جذب ۲.۶ میلیون بازدیدکننده بین‌المللی در نیمه اول سال ۲۰۲۴، افزایش ۲۸ درصدی در تعداد گردشگران خود را تجربه کرد.

به گزارش شهر بورس، در نیمه اول سال ۲۰۲۴، قطر میزبان ۲.۶ میلیون بازدیدکننده بین‌المللی بوده که نشان‌دهنده افزایش ۲۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. این رشد چشمگیر عمدتاً به دلیل برگزاری جام ملت‌های آسیایی در قطر بوده است.

این کشور موفق به جذب ۲ میلیون و ۶۳۹ هزار بازدیدکننده شده که ۵۱ درصد از آنها از طریق آسمان، ۴۰ درصد از طریق زمین و ۹ درصد از طریق دریا وارد این کشور شده‌اند.

کشورهای مبدا گردشگران

بر اساس آمارهای گردشگری، عربستان سعودی با ۷۵۵ هزار بازدیدکننده، پیشتاز ورود گردشگران به قطر در نیمه اول سال ۲۰۲۴ بوده و ۲۹ درصد از کل ورودی‌ها را به خود اختصاص داده است. پس از آن، هند با ۸ درصد، بحرین با ۵ درصد، انگلیس، کویت، عمان و آلمان هر کدام با ۴ درصد، آمریکا و امارات با ۳ درصد و ایتالیا با ۲ درصد از سایر کشورهایی بودند که بیشترین تعداد بازدیدکننده را به قطر فرستادند. در مجموع، کشورهای شورای همکاری خلیج فارس ۴۳ درصد از گردشگران قطر را تشکیل می‌دهند که نسبت به دوران پیش از کرونا، افزایشی بیش از ۱۵۱ درصد داشته است.

ماه ژانویه با ۷۰۳ هزار ورود، بیشترین تعداد گردشگران را به خود اختصاص داد. در ماه فوریه ۵۹۶ هزار، مارس ۳۲۹ هزار، آوریل ۳۸۲ هزار، مه ۳۱۳ هزار و ژوئن ۳۱۶ هزار گردشگر وارد قطر شدند.

خبر مرتبط
تنش های نظامی در منطقه؛ دلار به کدام سمت می تازد؟
تنش های نظامی در منطقه؛ دلار به کدام سمت می تازد؟

تنش‌های نظامی در منطقه و شهادت سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان، دیروز منجر به رشد قیمت دلار تا محدوده ۶۱هزارو ۶۰۰تومان شد با این حال این روند ادامه نداشت و درنهایت قیمت هر دلار آمریکا در آخرین ساعت معاملات به محدوده ۶۱هزارو ۲۰۰تومان عقب‌نشینی کرد.

با افزایش تعداد گردشگران، تقاضا برای اقامتگاه‌ها نیز به شدت افزایش یافته است. نرخ اشغال اتاق‌ها در نیمه اول سال ۲۰۲۴ به ۴.۹ میلیون اتاق شب رسید که نسبت به نیمه اول سال ۲۰۱۹، ۵۵ درصد افزایش داشته است.

نقش گردشگری در اقتصاد قطر

بخش سفر و گردشگری قطر در سال جاری ۲۵ میلیارد دلار به اقتصاد این کشور کمک خواهد کرد که ۱۱.۳ درصد از کل تولید ناخالص داخلی کشور را تشکیل می‌دهد. همچنین بر اساس گزارش شورای جهانی سفر و گردشگری، این بخش احتمالاً بیش از ۳۳۴ هزار و ۵۰۰ شغل در سراسر کشور ایجاد خواهد کرد که ۱۵.۸ درصد از کل نیروی کار قطر را شامل می‌شود.

قطر قصد دارد سالانه ۶ میلیون بازدیدکننده جذب کند و سهم گردشگری در تولید ناخالص داخلی را تا سال ۲۰۳۰ به ۱۲ درصد برساند.

منبع: اکونومی میدل‌ایست

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات