تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲
زمان مطالعه: 5 دقیقه
کد خبر : 132525

نقش کلیدی ومعادن در تامین سنگ‌آهن و فولاد کشور

نقش کلیدی ومعادن در تامین سنگ‌آهن و فولاد کشور
سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با سرمایه‌گذاری نزد ۱۸ شرکت بورسی به بهای تمام‌شده یادشده نقش مؤثر و به سزایی را در سرمایه‌گذاری بخش‌های توسعه‌ای و افزایش ظرفیت شرکت‌ها موجود در صنعت سنگ‌آهن و فولاد را ایفا کرده است.

به گزارش شهر بورس، سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با سرمایه‌گذاری نزد ۱۸ شرکت بورسی به بهای تمام‌شده یادشده نقش مؤثر و به سزایی را در سرمایه‌گذاری بخش‌های توسعه‌ای و افزایش ظرفیت شرکت‌ها موجود در صنعت سنگ‌آهن و فولاد را ایفا کرده است. این شرکت همچنین در این ماه با ثبت بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های بورسی ۱۸ هزار و ۲۸۸ میلیارد تومانی خود، رشد ۱۹ درصدی را در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته رقم‌زده است.

شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ‌ها صنایع معدن و فلزی، اقدام به انتشار گزارش عملکرد ماهانه منتهی به اردیبهشت‌ماه سال جاری در سامانه کدال کرده است.

ومعادن” در این ماه با ثبت بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های بورسی ۱۸ هزار و ۲۸۸ میلیارد تومانی خود، رشد ۱۹ درصدی را در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته رقم‌زده است.

نقش کلیدی ومعادن در تامین سنگ‌آهن و فولاد کشور

سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با سرمایه‌گذاری نزد ۱۸ شرکت بورسی به بهای تمام‌شده یادشده نقش مؤثر و به سزای را در سرمایه‌گذاری بخش‌های توسعه‌ای و افزایش ظرفیت شرکت‌ها موجود در صنعت سنگ‌آهن و فولاد را ایفا کرده است.

بیشترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های بورسی “ومعادن” مربوط به «سنگ‌آهن گل گهر» به بهای تمام‌شده ۵ هزار و ۵۵۳ میلیارد تومان و درصد مالکیت ۲۲.۸ درصدی، در صدر این لیست جای گرفته است.

علاوه بر در اختیار داشتن سهم عمده «شرکت سنگ‌آهن گل گهر»، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با تصاحب درصد مالکیت ۱۷.۴۱ درصدی «شرکت معدنی و صنعتی چادرملو»؛ به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان سنگ‌آهن کشور، ظرفیت بالایی در سود آوری و همچنین نقش مؤثری به لحاظ مدیریتی و تأمین منابع مالی لازم برای شرکت‌های زیرمجموعه خود را دارد.

نقش کلیدی ومعادن در تامین سنگ‌آهن و فولاد کشور

ترکیب سرمایه‌گذاری‌های “ومعادن” بر اساس تصویر فوق است که نشان از توجه این شرکت بر سرمایه‌گذاری‌های خود نزد شرکت‌های پذیرفته‌شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار داشته و سهمی ۵۹ درصدی را بر این بخش اختصاص داده است.

هرچند سرمایه گذاری‌های غیربورسی “ومعادن” در شرکت‌های غیربورسی به بهای تمام‌شده ۱۲ هزار و ۷۲۱ میلیارد تومانی، نزد ۳۹ شرکت سهمی ۴۱ درصدی را از کیک سرمایه‌گذاری آن را شامل شده است.

سرمایه‌گذاری “ومعادن” به بهای تمام‌شده ۳ هزار و ۵۲۳ میلیارد تومان نزد شرکت تولید و توسعه پویا انرژی نگین سبز خاورمیانه (معدنی دفینه ثمین پویا)، با تصاحب درصد مالکیت ۱۰۰ درصدی، بیشترین سهم را در سرمایه‌گذاری‌های غیر بورسی این شرکت دارد.


بیشتر بخوانید:یک افزایش سرمایه دیگر برای تجلی در راه است


همچنین گفتنی است بهای تمام‌شده جمع سرمایه‌گذاری‌های شرکت سرمای گذاری توسعه معادن و فلزات، به بهای تمام‌شده ۳۰ هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان، حدود ۲۰ درصد رشد را نسبت به دوره مشابه سال گذشته محقق ساخته است.

تمامی این موارد سهم “ومعادن” را در تأمین سنگ‌آهن و فولاد کشور و همچنین حوزه‌های تولیدی، بازرگانی، خدمات دهنده فولادی؛ را مرتبه اعلائی ارتقا داده است.

نقش کلیدی ومعادن در تامین سنگ‌آهن و فولاد کشور

منبع: بورس نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات