تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 156844

نرخ بهره بین بانکی به بالاترین سطح خود در سال جاری رسید

نرخ بهره بین بانکی به بالاترین سطح خود در سال جاری رسید
نرخ بهره بین بانکی در هفته گذشته با افزایش ۰.۰۴ درصدی به ۲۳.۷۴ درصد رسید که این بالاترین نرخ از ابتدای سال جاری تاکنون است.

به گزارش شهر بورس، نرخ بهره بین بانکی در هفته اول آبان ماه با افزایش ۰.۰۴ درصد به ۲۳.۷۴ درصد رسید. این تغییر در تاریخ دوم آبان به ثبت رسیده و نشان‌دهنده بالاترین نرخ بهره از ابتدای سال جاری تا به حال است.

روند تغییرات نرخ بهره

طبق آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، تغییرات نرخ بهره در مهرماه به‌صورت زیر بوده است: در پایان هفته اول مهرماه، نرخ بهره ۲۳.۷۴ درصد ثبت شد که در هفته دوم به ۲۳.۷۳ درصد کاهش یافت. این روند کاهشی در هفته سوم به ۲۳.۶۸ درصد رسید، اما در هفته چهارم مهرماه، نرخ دوباره به ۲۳.۷۲ درصد افزایش یافت و در نهایت در تاریخ دوم آبان، به ۲۳.۷۶ درصد رسید.

توافقات ریپو و تاثیرات آن

در پایان هفته گذشته، حداقل نرخ توافق بازخرید یا عملیات ریپو بین بانکی در محدوده ۲۳ درصد ثابت مانده است. این عملیات ریپو نوعی توافق میان دو بانک است که در آن یک بانک اوراق بهادار خود را به دیگری می‌فروشد و به‌طور همزمان متعهد می‌شود تا این اوراق را در آینده با قیمت مشخصی خریداری کند.

پیامدهای اقتصادی

با توجه به این تحولات، به نظر می‌رسد که وضعیت بازار پولی کشور به‌شدت تحت تأثیر نوسانات نرخ بهره و تصمیمات بانک مرکزی قرار دارد. این وضعیت می‌تواند پیامدهای اقتصادی متنوعی را به همراه داشته باشد و بر هزینه‌های استقراض و فعالیت‌های اقتصادی تأثیر بگذارد.

خبر مرتبط
تصمیم ناگهانی بانک مرکزی؛ مسدودسازی موقت حساب‌ها
تصمیم ناگهانی بانک مرکزی؛ مسدودسازی موقت حساب‌ها

مسدودسازی موقت واریز و برداشت از حساب‌های صرافی‌های رمزارزی و پرداخت‌یارها، واکنشی به نوسانات موجود در بازار ارز دیجیتال است.

منبع: اقتصاد 100

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون