تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 65432

ندا کریمی: نیم نگاه بازار سرمایه به قیمت دلار است

ندا کریمی: نیم نگاه بازار سرمایه به قیمت دلار است

ندا کریمی فعال بازار سرمایه در تشریح تاثیر دلار بر بورس، گفت: چشم انداز هفته جاری به شدت متاثر از ادامه روند دلار است.

ندا کریمی فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه اظهار داشت: هفته ای که گذشت، بازار با اهرم دلار رشد خوبی داشت و سهام دلاری به خصوص در گروه معدنی و فلزی لیدر بازار بودند. همچنین گروه پتروشیمی هم رشد خوبی داشت.

وی در ادامه افزود: چشم انداز هفته جاری به شدت متاثر از ادامه روند دلار است و با توجه به تغییر معاونت ارزی بانک مرکزی، انتظار می رود هیجانات صعودی دلار تا حدودی خنثی شود.

ندا کریمی بیان کرد: در بازارهای جهانی نیز کاهش تورم ایالات متحده بهتر از پیش بینی ها بوده و احتمالا افزایش نرخ های شدید از دستور کار خارج می شود که خود خبر خوبی برای قیمت های جهانی است.


بیشتر بخوانید: تحلیل تکنیکال فملی


این فعال بازار سرمایه تصریح کرد: قیمت های جهانی هم در هفته گذشته رشد نسبی خوبی داشته اند و انتظار می رود تا این روند ادامه یابد.

به گفته ندا کریمی؛ قیمت نفت به بیش از 80 دلار برگشته است؛ بدین جهت، انتظار می رود که گروه پالایشی در هفته پیش جاری بتواند رشد معقولی داشته باشد و با عدم کاهش دلار، انتظار رشد گروه های دلار محور به خصوص معدنی و فلزی ها وجود دارد.

وی ادامه داد: همچنین در کنار این موضوع، شاهد توجه بازار به نمادهایی هستیم که در آستانه بهره برداری از طرح های توسعه هستند و این موضوع در گروه دامپروری و شیمیایی در‌ چند نماد وجود دارد.


بیشتر بخوانید: همایش تامین مالی از بازار سرمایه


ندا کریمی یادآور شد: توجه بازار به گروه هایی است که در حال انجام تجدید ارزیابی هستند و در مجموعه تاصیکو شاهد تجدیدارزیابی در یک زیرمجموعه در هفته گذشته بوده ایم که احتمالا در سایر نمادهای زیرمجموعه نیز اجرایی خواهد شد.

این فعال بازار سرمایه تصریح کرد: برخی از شرکت هایی که مواد اولیه خود را با دلار نیما خریداری و محصولات خود را با دلار توافقی صادر یا در بورس کالا عرضه می کنند نیز مورد توجه بازار هستند.

ندا کریمی گفت: می توان به شرکت های میان دستی پتروشیمی نیز اشاره کرد که پتروشیمی های پی وی سی و پلی پروپیلن از جمله آن ها هستند و خریداران خوراک از پالایشگاه ها، مانند روانکارها هم در این دسته قرار می گیرند.

ندا عباسی

آخرین اخبار اقتصادی را در کانال تلگرام شهر بورس بخوانید

خبرنگار: مژده ابراهیمی

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات