تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۲
کد خبر : 138035

نخستین جلسه تحلیل فیلم های برتر بازارهای مالی برگزار شد

نخستین جلسه تحلیل فیلم های برتر بازارهای مالی برگزار شد
برای اولین بار در بورس ایران، نخستین جلسه تحلیل و بررسی فیلم های برتر و مربوط به حوزه بازارهای مالی دنیا برگزار شد.

به گزارش شهر بورس، انتخابات ریاست جمهوری به همراه حواشی آن درحالی با اعلام مواضع بورسی و… دو نامزد به اوج رسیده که عصر دیروز رویدادی جالب رخ داد و طی آن نخستین جلسه تحلیل و بررسی رایگان فیلم های مربوط به حوزه مالی با حمایت شرکت سبدگردان داریک پارس و حضور مدیران این شرکت و سیاوش وگیلی معاون کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در بازار سرمایه ایران برگزار شد.

براساس این گزارش، جلسه با حضور فعالان بورس و سینما و سخنرانی امیرتقی‌خان تجریشی عضو هیات مدیره گروه فیروزه، امید معلم تهیه کننده فیلم و تئاتر و سردبیر دنیای تصویر و امین آذریان کارشناس بازارسرمایه و تهیه کننده فیلم و تئاتر برگزار شد و طی فیلم Margin Call نمایش و تحلیل و بررسی شد.


بیشتر بخوانید:واردات خودروهای ارزان‌قیمت، تحولی جدید در بازار خودرو


این فیلم نامزد اسکار و خرس طلایی مربوط به آغاز بحران اقتصادی سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ آمریکا در بانک سرمایه گذاری معروف و مهم ( گلدمن ساکس) بود که از تجربه و خاطرات پدر کارگردان و فیلم نامه نویس فیلم (جی.سی. چاندور) در همین بانک اقتباس شده و به گفته خان تجریشی شباهت های متعددی با وضعیت بحرانی و پر ریسک همه بازارها از جمله شرایط ویژه بورس ایران و قبل از سقوط شاخص از 19 مرداد 99 و… دارد.

خبر مرتبط
پیش بینی قیمت دلار پس از انتخابات ریاست جمهوری
پیش بینی قیمت دلار پس از انتخابات ریاست جمهوری

قیمت دلار در هفته دوم تیر در حالی که نوسانات رفت و برگشتی در کانال‌های ابتدایی کریدور ششم را تجربه‌ کرد؛ در نهایت با بازدهی ناچیز و رشد ۵۰ تومانی قیمت نسبت به هفته ابتدایی تیر به کار خود پایان داد. بازارها در انتظار برگزاری نتیجه انتخابات ریاست جمهوری منجمد شده است. باید دید با مشخص شدن نتیجه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دلار از کدام طرف خارج می‌شود.

این رویداد جالب در حالی طی هفته های آینده با بررسی حدود 70 فیلم دیگر ادامه خواهد یافت که سینما مسلما” از طریق انتقال تجربه و آگاهی از بازارهای مالی دنیا به فعالان بازار سرمایه ایران از جمله مدیران و سهامداران و مسئولان و… می تواند در میان مدت نقش مهمی در فرهنگ سازی و تعمیق بورس و زبان مشترک شود.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ