تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۰
کد خبر : 141033

نحوه دریافت ارز اربعین از ۷ بانک عامل

نحوه دریافت ارز اربعین از ۷ بانک عامل
زائران اربعین می‌توانند از هفتم مردادماه تا سوم شهریورماه از طریق شعب منتخب ۷ بانک عامل، به دو صورت آنلاین و حضوری برای خرید ارز اقدام کنند.

به گزارش شهر بورس، فروش ارز اربعین از طریق شعب منتخب ۷ بانک عامل زائران اربعین می‌توانند از هفتم مردادماه تا سوم شهریورماه به دو صورت آنلاین و حضوری برای خرید ارز اقدام کنند. برای هر زائر اربعین ۲۰۰ هزار دینار اختصاص یافته است.

زمان‌بندی فروش ارز اربعین

بر اساس اعلام بانک مرکزی، از ۷ مرداد تا ۳ شهریور، عملیات فروش ارز زیارتی به زائران اربعین انجام می‌شود. نرخ ارز بر اساس نرخ مرکز مبادله ارز و طلای ایران تعیین شده و ۷ بانک ملی، سپه، ملت، تجارت، صادرات، پارسیان و پست بانک عامل فروش این ارز هستند.

نحوه دریافت ارز اربعین

زائران می‌توانند از شعب منتخب بانک‌ها در شهرها و روستاها تا ۲۰۰ هزار دینار دریافت کنند. همچنین، دریافت ارز اربعین با دریافت ارز مسافرتی منافاتی ندارد و زائران می‌توانند همزمان ارز مسافرتی را نیز دریافت کنند.

روش‌های خرید ارز اربعین ۱۴۰۳

امسال، فروش ارز اربعین به دو شیوه آنلاین و حضوری انجام می‌شود. زائران می‌توانند از طریق ۶ سکوی فعال برای خرید ارز اقدام کنند. برای سهولت بیشتر، امکان خرید ارز اربعین از طریق سامانه‌های اینترنتی بانک‌های تعیین شده نیز وجود دارد.

خبر مرتبط
صفر تا صد نحوه خرید ارز اربعین 1403
صفر تا صد نحوه خرید ارز اربعین 1403

بر اساس اعلام بانک مرکزی، زائران اربعین امسال می‌توانند از هفتم مردادماه تا سوم شهریورماه به دو صورت آنلاین و حضوری برای خرید ارز اقدام کنند که برای هر زائر اربعین ۲۰۰ هزار دینار اختصاص یافته است.

شرایط خرید ارز اربعین

متقاضیان برای خرید ارز اربعین باید ابتدا در سامانه سماح ثبت‌نام کنند و ثبت‌نام آن‌ها باید با موفقیت انجام شود. ثبت‌نام در این سامانه از روز ۱۷ تیرماه، همزمان با نخستین روز محرم، آغاز شده است. ارز اربعین به افراد بالای ۵ سال تعلق می‌گیرد و برای دریافت ارز باید مدارک و پاسپورت همراه زائران باشد. افراد بالای ۱۸ سال هم باید یک سیم‌کارت به نام خود داشته باشند.

دریافت ارز اربعین تداخلی با سهمیه ارز مسافرتی ندارد. افراد برای خرید حضوری ارز اربعین باید به شعب منتخب بانک‌های عامل مراجعه کنند. برای خرید آنلاین، پس از احراز هویت، مبلغ ریالی ارز واریز شده و زائران با مراجعه به شعبه در همان روز ارز مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند.

منبع: مهر

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ