تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹
کد خبر : 134449

قاضی‌زاده هاشمی:

نباید درمورد بورس وعده نادرست داد/ بازار سرمایه به زمان بیشتری احتیاج دارد

نباید درمورد بورس وعده نادرست داد/ بازار سرمایه به زمان بیشتری احتیاج دارد
نامزد انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بازار سرمایه به زمان بیشتری احتیاج دارد و نباید درمورد بورس وعده نادرست داد.

به گزارش شهر بورس، امیرحسین قاضی زاده هاشمی در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: افت و رشد بازار سرمایه ناشی از انتظارات و بر مبنای اعتماد است. اگر اعتماد وجود داشته باشد، نقدینگی به سمت بورس می‌آید و بازار رشد می‌کند، اما اگر ناامیدی باشد، کسی هم رغبت به سرمایه گذاری در بورس ندارد.

وی افزود: سیاست غلط دولت می‌تواند بازار را یک شبه نابود کند. همان اصلاح سیاست غلط در سه روز می‌تواند بورس را اصلاح کند. کسی با مفهوم انتظارات در بورس آشنا باشد، باید بداند که بازار سرمایه بر اساس اعتماد و عدم اعتماد است.

حقوقی‌ها منابع را از بازار خارج نکنند

نامزد انتخابات ریاست جمهوری به تشریح راه حل های بهبود وضعیت بازار سرمایه پرداخت و گفت: رئیس جمهور می‌تواند حقوقی‌ها را مکلف کند که منابع را از بازار سرمایه خارج نکنند و آن را به سمت صندوق تثبیت بازار ببرند. این کار کم‌کم باعث رشد بورس می‌شود.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: البته الان بازار سرمایه به زمان بیشتری احتیاج دارد و نباید درمورد بورس وعده نادرست داد.

خبر مرتبط
علیرضا زاکانی فردا به تبریز سفر می کند
علیرضا زاکانی فردا به تبریز سفر می کند

رئیس ستاد انتخاباتی علیرضا زاکانی، کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از حضور این نامزد انتخاباتی در تبریز خبر داد.

نباید درمورد بورس وعده نادرست داد

وی با اشاره به وضعیت بانک دی، خاطرنشان کرد: نمونه عملی قابل عرضه دولت من، بانک دی بود که در حال انحلال بود، اما با بسته حمایتی که ایجاد کردیم الان بیشترین میزان سپرده گذاری را دارد.

نباید درمورد بورس وعده نادرست داد

قاضی زاده هاشمی بار دیگر به برنامه‌های خود درباره بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: بسته من در بورس شامل دو بخش است؛ یک بخش آن، پیش بینی پذیری اقتصاد است که می‌خواهیم در یک بازه زمانی مشخص، همه اتفاقات پیش بینی پذیر باشد؛ حتی تورم، نرخ بهره، نرخ خوراک ها و …

نامزد انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: اقدام دوم، تقویت بورس با وارد کردن شرکت‌های دولتی به بازار سرمایه است. ما باید شرکت‌های دولتی مانند شرکت آب، برق، گاز، نفت و … را نیز وارد بازار سرمایه کنیم. ما در بنیاد شهید، دارایی‎هایی که متعلق به مردم بود را به آنها تحویل دادیم و در سهام عدالت هم باید همین کار را انجام بدهیم.

وی عنوان کرد: سومین مورد اینکه، شرکت‌های ضعیف و ذی‌نفعان خرد نقش‌شان در بازار سرمایه پایین است و ذی‌نفعان بزرگ تعیین کننده بورس هستند و باید کاری کرد که نقش آنها پررنگ‌تر شود.

قاضی زاده هاشمی یادآور شد: بازار سرمایه یک بازار عرضه و تقاضاست و نباید رانت مخصوص یک عده باشد. درست است که نباید دولت در بازار سرمایه دخالت کند، اما باید حمایتش را از این بازار داشته باشد.

صفحه انتخابات ویژه انتخابات شهر بورس

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ