تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۴
کد خبر : 137130

میزان هزینه و تعرفه گمرکی در سال 1403 مشخص شد

میزان هزینه و تعرفه گمرکی در سال 1403 مشخص شد
اداره گمرک که محلی برای واردات و صادرات کالاها است همواره سعی دارد بتواند بهترین عملکرد را داشته باشد و کالاهای متنوعی را در جهت بهبود اوضاع کشور و ارتباطات میان آن دو منتقل کند.

به گزارش شهر بورس، واردات و صادرات دو فرایندی است که برای گمرک، دو کشور، تاجران و افراد جامعه بسیار سودمند است و باعث رشد و رونق اقتصادی و تامین نیازهای جامعه می‌شود. سودی که از این راه به دست می‌آید بسیار قابل توجه است و به همین خاطر همیشه مورد توجه تاجران قرار گرفته است. هزینه‌ها و تعرفه گمرکی بنا بر هر کالایی متفاوت است. در واقع نمی‌توان یک هزینه ثابت را اعلام کرد و باید برای هر کالا در زمان معین استعلام گرفت. تعرفه و حقوق گمرکی هر سال توسط دولت اعلام می‌شود و سپس اعمال واردات و صادرات در پی آن ادامه خواهند داشت. برای این که بیشتر با میزان هزینه و تعرفه گمرکی در سال 1403 آشنا شوید، همراه ما باشید.

 حقوق گمرکی چیست؟

اگر شما فردی هستید که می‌خواهید وارد بازار کار شوید و در فرایندهای گمرکی، تجاری و بین المللی دست داشته باشید باید از هزینه‌ها و امور مربوط به آن آگاه باشید. امور مربوط به آن نظیر اصطلاحات گمرک، قوانین وضع شده، هزینه‌ها و مراحل می‌باشد. یکی از مواردی که باید به آن دقت کنید و در این بحث ب آن اشاره می‌شود؛ حقوق گمرکی و هزینه‌های مرتبط به آن است. برای آشنای با حقوق گمرکی باید بدانید که این حقوق شامل، سود بازرگانی و سایر وجوهی و خود گمرک به شخصه و قانونی وظیفه دارد که آن ها را دریافت کند. البته که باید بگوییم تنها هزینه تعرفه گمرکی در گمرک به حساب نمی‌آید برخی از مراحل به شکل ذیل است مانند: مالیات ارزش افزوده، صادرات و واردات مالیات ارزش افزوده، عوارض هلال احمر و هزینه های کالا و ترانزیت حمل و نقل.

محاسبه حقوق گمرکی 1403

میزان هزینه و تعرفه گمرکی در سال 1403 مشخص شد

هزینه‌های گمرکی یا حقوق‌های مربوطه در رابطه با برگ سبز گمرکی و مالیات است که نحوه محاسبه آن در ادامه گفته خواهد شد. برای محاسبه میزان حقوق گمرکی باید بدانید که هر کالا میزان متفاوتی دارند و بسته به تعداد و جنس آن تغییر می‌کند. محاسبه اصلی معادل 4 درصد ارزش گمرکی کالا می‌باشد که برای هر نوع کالایی متغیر است.

پس اول باید هزینه و قیمت‌های کالا را بدانید و سپس با 4 درصد ارزش گمرکی محاسبه کنید. هرسال بخشنامه و قوانین جدیدی توسط دولت وضع می‌شود که راجع به سود بازرگانی است و این سود برای تمامی محموله‌ها یکسان و مشابه نمی‌باشد. برای مثال کالاهای خانگی با کالاهای پزشکی و دارویی به طور حتم یک هزینه ندارد و فرق می‌کند.

از دیگر هزینه‌هایی که باید به آن بپردازید 1 درصد عوارض هلال احمر و مالیات صادرات و واردات کالا است که اصطلاحا به آن مالیات ارزش افزوده می‌گویند و میزان آن 9 درصد است. کالاهای دیگری هستند که از این سود و مالیات معاف هستند و برخی دیگر دارای مالیات‌های سنگین تری می‌باشند مانند بنزین و سخت هواپیما، سیگار و نوشابه‌های قندی و… چرا؟ به خاطر آسیب رساندن به سلامتی انسان.

استعلام تعرفه گمرکی

در ابتدا هر شخصی که بخواهد دو فرایند واردات یا صادرات را انجام دهد باید به اطلاعاتی دست یابد. در واقع هرگونه بی اطلاعی و ناآگاهی سبب می‌شود که دچار ضرر و زیان یا هزینه‌های اضافی شوید. از این رو قبل از اقدام باید به سری اطلاعاتی دست یابید مانند استعلام هزینه‌ها، تعرفه گمرکی، مراحل و قوانین تعیین شده؛ با استعلام حقوق گمرکی می‌توانید با خیال راحت به این مسائل بپردازید و درون چاله‌های گمرکی و پیچیدگی‌های نیفتید. در سال 1403 هزینه و تعرفه‌ها فرق کرده است از این رو با مراجعه به سایت مربوطه می‌توانید برای هر نوع کالایی که مد نظر دارید استعلام بگیرید.

پرداخت هزینه‌های گمرکی

میزان هزینه و تعرفه گمرکی در سال 1403 مشخص شد

بعد از طی کردن مراحل قبل نوبت به پرداخت آن‌ها می‌رسد؛ شاید این سوال برایتان پیش بیاید که نحوه پرداخت این هزینه‌ها در سال 1403 چگونه است؟ پرداخت تمامی هزینه‌ها به دو صورت آنلاین و حضوری (مراجعه به گمرک ایران) انجام می‌شود. شما می‌توانید به سایت پرداخت عوارض گمرکی مراجعه کنید و برای پرداخت هزینه‌ها، حقوق گمرکی و… اقدام کنید. روش آنلاین راهی آسان و بدون رفت آمد است و از شلوغی‌ها شما را دور می‌کند. برای پرداخت حقوق و عوارض گمرکی تا سقف 50 تومن می‌توانید از سایت اقدام نموده و تمامی توضیحات مرحله به مرحله برای راحتی کار کاربران گفته شده است.

مرحله اول: با مرورگر دستگاه خود آدرس سایت payment.irica.ir جست و جو کرده و سپس به صفحه اصلی آن وارد شوید. قسمت پرداخت آنلاین را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید تا صفحه مشخصات برای شما باز گردد. شناسه پرداخت 15 رقمی و عدد امنیتی را وارد کرده و در انتها روی گزینه پرداخت بزنید.

مرحله دوم: در این صفحه نوبت به تایید مبلغ هزینه گمرکی می‌رسد که تمامی اطلاعات و مشخصات کالا را به همراه هزینه‌های آن به همراه دارد. درگاه پرداخت خود را انتخاب نموده و سپس پرداخت خود را نهایی کنید.

به طور کلی هزینه‌های گمرکی در هر مرحله آن بنا به روند واردات، صادرات، ترخیص کالا متفاوت است و باید طبق قوانین وضع شده پیش بروید تا بتوانید به نحو احسن آن را به پایان رسانید. برای این که سهم خوبی از این تجارت ببرید بهتر است از مراکز معتبر راهنمایی بگیرید. این شرکت‌ها به عنوان نماینده از سمت شما تمامی امور را به دست می‌گیرند و بهترین نتیجه را به شما هدیه می‌دهند.

 

سوالات متداول

1. حقوق گمرکی چیست؟

هزینه‌ و حقوق‌های گمرکی شامل سود بازرگانی است که گمرک برای اعمال واردات و صادرات وضع می‌کند.

2. هزینه‌های گمرک را چگونه محاسبه کنیم؟

9 درصد مالیات ارزش افزوده، 1 درصد عوارض هلال احمر و 4 درصد حقوق گمرکی و سود بازرگانی که هرساله رو به تغییر است پس قبل از هر گونه اقدام، استعلام بگیرید.

3.چگونه تعرفه گمرکی پرداخت کنم؟

برای پرداخت هرگونه حقوق گمرکی، تعرفه‌ها می‌توانید به صورت عمل کنید؛ به صورت حضوری به دفاتر گمرک مراجعه کرده و یا به صورت آنلاین با دستگاه موبایل خود به سایت مربوطه مراجعه کنید و با وارد کردن اطلاعات مربوطه پرداخت خود را انجام دهید. در بخش پرداخت حقوق گمرکی به طور کامل توضیح داده شده است.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ