تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶
کد خبر : 145626

مهلت نهایی بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری تا پایان مرداد ماه

مهلت نهایی بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری تا پایان مرداد ماه
بانک مرکزی با ابلاغیه‌ای جدید به بانک‌ها، تمامی آن‌ها را ملزم به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری تا پایان مرداد ماه کرد.

به گزارش شهر بورس، بانک مرکزی با ارسال ابلاغیه‌ای به تمامی بانک‌ها تاکید کرده است که تا پایان مرداد ماه سال جاری، سهمیه تکلیفی پنج ماهه مربوط به تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری و سهمیه شش ماهه تسهیلات ازدواج را به متقاضیان پرداخت کنند. اصغر ابوالحسنی، قائم مقام بانک مرکزی، در نشستی با مدیران عامل بانک‌ها، اعلام کرد که این اقدام با هدف افزایش توانایی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری و کاهش تعداد متقاضیان در صف انتظار انجام می‌شود.

افزایش توان بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه

وی با تاکید بر سیاست‌های تشویقی در شبکه بانکی جهت تسهیل و تسریع در اعطای تسهیلات، افزود که از ابتدای سال جاری تا بیستم مرداد ماه، بالغ بر ۱۴۰۳ همت تسهیلات فرزندآوری به متقاضیان پرداخت شده است. با این حال، هنوز حدود چهار همت از اهداف تعیین شده عقب مانده‌ایم و بانک‌ها باید تسهیلات را به سرعت پرداخت کنند تا تعداد متقاضیان در صف کاهش یابد.

ابوالحسنی همچنین به اضافه شدن دو بانک قرض‌الحسنه رسالت و مهر ایران به شبکه پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری اشاره کرد و اظهار داشت که با همکاری شبکه بانکی، اجرای تکالیف تعیین شده به جلو انداخته شده و تا پایان مرداد ماه، ۵۰ درصد از عملکرد پیش‌بینی شده محقق خواهد شد.

همکاری شبکه بانکی برای تسهیل در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری

وی همچنین از ارائه پیشنهادهای جدیدی برای تسهیل در پرداخت تسهیلات از جمله ایجاد خط اعتباری و کاهش ذخیره قانونی بانک‌ها خبر داد و تاکید کرد که این راهکارها پس از بررسی و تایید در مراکز قانونی اجرایی خواهند شد. با عملیاتی شدن این روش‌ها، پیش‌بینی می‌شود تعداد افراد در صف دریافت تسهیلات ازدواج حدود ۱۰۰ هزار نفر کاهش یابد.

گفتنی است که از ابتدای سال جاری تا ۲۳ مرداد ماه، بالغ بر ۶۰ همت تسهیلات ازدواج و حدود ۱۶ همت تسهیلات فرزندآوری به متقاضیان پرداخت شده است.

منبع: اکونگار

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ