تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۴
کد خبر : 131746

مهلت ثبت نام خودروهای وارداتی برای متقاضیان اسفند ۱۴۰۱ اعلام شد

مهلت ثبت نام خودروهای وارداتی برای متقاضیان اسفند ۱۴۰۱ اعلام شد
پس از انتخاب نکردن خودرو توسط بسیاری از متقاضیان اسفند 1401 در سامانه خودروهای وارداتی، مهدی ضیغمی، مدیر سازمان توسعه تجارت با اشاره به محدود بودن زمان درخواست خودرو برای این دسته از افراد، مهلت ثبت نام خودروهای وارداتی برای متقاضیان اسفند 1401 را مشخص کرد.

به گزارش شهر بورس به نقل از تجارت‌نیوز، پس از راه‌اندازی اولین دوره از ثبت نام خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه، بیش از 30 هزار متقاضی با بلوکه کردن مبلغ 500 میلیون تومان در حساب‌های وکالتی برای خرید این خودروها اعلام آمادگی کردند. اما با تحویل لاک‌پشتی خودروهای وارداتی و همچنین انتخاب نکردن متقاضیان اسفند 1401 از این محصولات، مدیر سازمان توسعه تجارت خط‌ونشان خود را برای این متقاضیان کشید.

با سرعت گرفتن واردات خودرو از هفته‌های جاری، خودروهای وارداتی سامانه یکپارچه در انتظار انتخاب توسط متقاضیان اسفند 1401 هستند و این در حالی است که بسیاری از متقاضیان جدید نیز چشم انتظار خرید خودروی وارداتی، پس از تعیین و تکلیف اولویت‌های اسفند هستند.


بیشتربخوانید: قیمت انواع خودرو رانا + جدول


در این رابطه، دوره جدید سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی که از روز گذشته آغاز شده و تا 9 خرداد 1403 ادامه خواهد داشت، باز هم برای متقاضیان اسفند ماه بوده، اما به گزارش ایسنا مدیر سازمان توسعه و تجارت اخیراً تأکید کرد که تعدادی از این ثبت‌نام کنندگان مرحله‌ اول به‌رغم 14 دوره عرضه‌ خودروهای وارداتی از انواع برندهای خوب دنیا، تاکنون خودرویی را انتخاب نکرده‌اند! ‌

بنابراین با توجه به اینکه این ثبت‌نامی‌های دور اول باید تعیین تکلیف شوند، اگر همچنان این افراد خودرو انتخاب نکنند، احتمالا طی مصوبه‌ای، عرضه‌ای با زمان محدود صورت گیرد و سپس در صورت انتخاب نکردن مشتریان، این خودروها وارد سامانه‌ی مازاد برای مشتریان جدید شود. بدین ترتیب ممکن است که اولویت این مشتریان دچار مشکل شود و حتما افراد باید خودرو انتخاب کنند.

لازم به ذکر است که طبق قانون شورای رقابت، در صورتی که خودرویی در سه مرحله عرضه خریداری نداشته باشد، باید وارد سامانه مازاد شده و برای متقاضیان جدید عرضه شود. بنابراین با توجه به فروش هفتگی خودرو در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی، احتمالاً تا ابتدای تیر ماه مهلت ثبت نام خودرو برای متقاضیان قبلی به اتمام برسد و خریداران جدید بتوانند نسبت به ثبت درخواست برای خرید خودروی وارداتی اقدام کنند.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ