تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲
کد خبر : 146545

مقابله با فرار مالیاتی با هوش مصنوعی

مقابله با فرار مالیاتی با هوش مصنوعی

سازمان امور مالیاتی با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و شرکت‌های دانش‌بنیان توانست 160 هزار فعال اقتصادی را که از دستگاه‌های کارت‌خوان غیرمجاز استفاده می‌کردند، شناسایی کند.

به گزارش شهر بورس، سازمان امور مالیاتی با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و هوش مصنوعی توانسته است به مقابله با فرار مالیاتی بپردازد. شاهین مستوفی، رئیس مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی، در این خصوص اظهار داشت که یکی از راهکارهای اصلی در مقابله با این پدیده، استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان و الگوریتم‌های هوش مصنوعی است.

مستوفی اشاره کرد که در دنیای امروز، بسیاری از فعالان اقتصادی از روش‌های مختلفی برای فرار از پرداخت مالیات استفاده می‌کنند. از سوی دیگر، سازمان امور مالیاتی نیز موظف به اجرای دقیق مقررات و قوانین است. وی افزود که پزشکانی که از دستگاه‌های کارت‌خوان برای وصول درآمدهای خود استفاده نمی‌کنند یا سعی در دور زدن قوانین دارند، تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

در سال گذشته، 3700 پزشک که بر اساس گزارش‌های سامانه سوت زنی شناسایی شدند، توسط سازمان امور مالیاتی بررسی و اعمال قانون شدند. مستوفی تأکید کرد که این پزشکان امسال از تخفیف‌ها و تسهیلات مالیاتی محروم خواهند شد.

این مقام مسئول همچنین اعلام کرد که سازمان امور مالیاتی با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی و همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان، توانسته است 160 هزار فعال اقتصادی را که از دستگاه‌های کارت‌خوان غیرمجاز استفاده می‌کردند، شناسایی کند. در زمان تحویل اظهارنامه‌های مالیاتی، این مبالغ از آنان دریافت شد.

مستوفی یادآور شد که مردم نیز می‌توانند با استفاده از سامانه‌های سوت زنی، موارد تخلف را گزارش دهند تا سازمان امور مالیاتی بتواند به صورت دقیق‌تر و سریع‌تر با تخلفات مالیاتی برخورد کند.

منبع: بانک اول

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ