تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۰۰
کد خبر : 128700

معرفی بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی بدون تحریم

معرفی بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی بدون تحریم
در شرایطی که کاربران ایرانی از دریافت خدمات در بسیاری از پلتفرم‌های خارجی محروم هستند، تعدادی صرافی‌ ارز دیجیتال خارجی از ثبت‌نام و ثبت معاملات رمز ارزی ایرانیان جلوگیری نمی‌کنند.

به گزارش شهر بورس، در شرایطی که کاربران ایرانی از دریافت خدمات در بسیاری از پلتفرم‌های خارجی محروم هستند، تعدادی صرافی‌ ارز دیجیتال خارجی از ثبت‌نام و ثبت معاملات رمز ارزی ایرانیان جلوگیری نمی‌کنند. این دسته از صرافی‌های خارجی که معمولا مقر اصلی آنها در کشورهای اروپایی یا آمریکا قرار ندارد، به خاطر پشتیبانی از ارزهای دیجیتال بیشتر یا داشتن امکانات معاملاتی پیشرفته‌تر، در میان کاربران ایرانی محبوب می‌شوند. اکثر این صرافی‌ها به جز در مواردی که کاربر با IP ایرانی وارد شود یا ثبت‌نام کند، از فعالیت وی جلوگیری نخواهند کرد. البته در موارد محدود مشاهده شده که کاربران با IP داخلی هم قادر به استفاده از خدمات برخی صرافی‌ها هستند که انجام این کار به طور کلی توصیه نمی‌شود.

چرا کاربران به دنبال صرافی خارجی بدون تحریم هستند؟

برخی صرافی‌های خارجی عموما به خاطر ویژگی‌هایی مانند پشتیبانی از تعداد بسیار زیادی ارز دیجیتال، دریافت کارمزد پایین‌تر برای برخی معاملات خاص و پشتیبانی از معاملات پیشرفته‌تر (مانند فیوچرز تریدینگ و مارجین تریدینگ) در میان کاربران ایرانی محبوب می‌شوند.

در ادامه برخی از این صرافی‌های ارز دیجیتال را معرفی خواهیم کرد، اما کاربران باید توجه داشته باشند که چنین پلتفرم‌هایی ممکن است قوانین خود را به صورت ناگهانی تغییر دهند. بنابراین، نگهداری دارایی زیاد یا ثبت معاملات بزرگ در آنها با ریسک نسبتا بالایی همراه خواهد بود.

صرافی مکسی (MEXC)

مکسی یکی از مشهورترین صرافی‌های ارز دیجیتال در دنیاست که به خاطر کارمزدهای نسبتا پایینی که دریافت می‌کند، در میان کاربران محبوب شده است. این صرافی با پشتیبانی از زبان فارسی، اجباری نبودن فرآیند احراز هویت و محدود نکردن دسترسی IP ایرانی به پلتفرم خود، یکی از محبوب‌ترین گزینه‌هایی که مورد توجه ایرانیان فعال در حوزه کریپتو قرار گرفته است. البته برای ثبت‌نام و استفاده از خدمات این صرافی بهتر است IP خارجی متعلق به یک کشور تحریم‌نشده داشته باشید.

از میان دیگر ویژگی‌های این صرافی می‌توان به پشتیبانی از معاملات فیوچرز و قابلیت خرید و فروش بیش از 2600 دارایی رمز ارزی مختلف اشاره کرد. این صرافی علاوه بر انتشار اپلیکیشن‌های کاربردی برای سیستم عامل‌های اندروید و IOS، یک نرم افزار ویندوز هم در اختیار کاربران قرار داده است.

صرافی کوینکس (Coinex)

این صرافی نیز با رابط کاربری فارسی و عدم نیاز به احراز هویت، یکی دیگر از انتخاب‌های محبوب کاربران ایرانی است. در این پلتفرم معاملاتی، بیش از هزار دارایی و چیزی نزدیک به 1500 بازار مختلف در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. معاملات اسپات، معاملات فیوچرز و قابلیت استیک کردن دارایی از جمله مزایای کوینکس هستند.

معرفی بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی بدون تحریم

این صرافی برای سیستم عامل‌های اندروید و آی‌او‌اس اپلیکیشن اختصاصی منتشر کرده که انجام معاملات را برای بسیاری از کاربران ساده‌تر می‌کند. همچنین در این پلتفرم (تحت شرایط خاص) امکان دریافت وام‌های کریپتویی فراهم شده و کاربران به خدمات دیگری، نظیر مارجین تریدینگ و بازارساز خودکار (AMM)، نیز دسترسی خواهند داشت.

پنکیک سواپ (Pancakeswap)

پنکیک سواپ یکی از قدیمی‌ترین صرافی‌های غیر متمرکز (DEX) است که نه تنها در میان کاربران ایرانی، بلکه در میان جامعه جهانی کریپتوکارنسی از محبوبیت بالایی برخوردار است. البته به خاطر ماهیت دکس‌ها، استفاده از آنها به دانش فنی بیشتری نیاز دارد و شاید برای تازه‌واردهای دنیای کریپتو مناسب نباشد.

همچنین، علی‌رغم غیر متمرکز بودن این صرافی، به نظر می‌رسد که دسترسی به آن با IP ایرانی کمی دشوار است. در واقع، برخی دکس‌ها به طور کامل از دسترسی کاربران ایرانی جلوگیری می‌کند که این مانع به علت عدم نیاز به ثبت‌نام در این صرافی‌ها، به آسانی با ابزار تغییر IP قابل رفع است، اما در هر صورت نوعی زیر سوال بردن ماهیت دکس (به عنوان پلتفرمی که مالک ندارد و توسط شخص یا گروه خاصی کنترل نمی‌شود) محسوب می‌شود.

کاربران پنکیک سواپ می‌توانند توکن شبکه‌های مختلفی مانند بی‌ان‌بی چین، اتریوم، پالیگان، آپتوس و… را تنها با اتصال یک کیف پول پشتیبانی شده (مانند متامسک)،‌ به آسانی معامله کنند. از میان امکانات دیگر پنکیک سواپ می‌توان به قابلیت استیکینگ دارایی، لیکویید استیکینگ و ییلد فارمینگ اشاره اشاره کرد.

مواردی که باید به هنگام استفاده از صرافی‌های خارجی مد نظر داشته باشید

هنگام استفاده از خدمات صرافی‌های خارجی، حتی آن صرافی‌هایی که در ظاهر هیچ مشکلی با خدمات‌دهی به کاربران ایرانی ندارند، بهتر است از IP خارجی و ترجیحا ثابت، استفاده کنید. مورد دیگر، به کیف پول‌های مبدا و مقصد شما مربوط می‌شود. هنگامی برای صرافی‌های خارجی ارز دیجیتال ارسال می‌کنید، بهتر است این کار را مستقیما از کیف پول یک صرافی داخلی انجام ندهید؛ زیرا در این صورت ارتباط حساب شما با کشور ایران مشخص شده و ممکن است بعدا به مسدود شدن حسابتان منجر شود.

بدیهی است که این موضوع برای برداشت دارایی از صرافی خارجی، به مقصد کیف پول صرافی داخلی، نیز صدق می‌کند. بنابراین بهتر است کیف پول شخصی خود را به عنوان واسط قرار دهید یا به دنبال راه حل‌های مشابه برای پنهان کردن ارتباط حسابتان با ایران باشید. همچنین بهتر است هرگز دارایی زیادی را در صرافی‌های خارجی که حتی برای چند سال هم بدون مشکل به ایرانیان خدمات‌دهی داشتند، نگهداری نکنید. در صورت تغییر سیاست‌ها و قوانین صرافی‌ها، احتمال مسدود شدن حساب یا حتی بلوکه شدن دارایی به صورت موقت یا دائمی نیز وجود خواهد داشت.

صرافی والکس، راه‌حلی مناسب برای معامله بدون نگرانی

صرافی والکس، راه‌حلی مناسب برای معامله بدون نگرانی

صرافی ارز دیجیتال والکس به عنوان یکی از بزرگترین بسترهای خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران، امکان ثبت انواع معاملات اسپات و تعهدی (لانگ و شورت) را در اختیار کاربران خود قرار داده است. احراز هویت کاربران این صرافی معمولا در کمتر از 2 دقیقه انجام می‌گیرد و کاربران به سرعت، از طریق وب‌سایت رسمی یا اپلیکیشن موبایل، امکان معامله بیش از 130 ارز دیجیتال برتر دنیا را خواهند داشت. علاوه بر این، والکس از بات‌های معامله‌گر نیز پشتیبانی کرده و قابلیت دریافت اعتبار معاملاتی را نیز در اختیار کاربران قرار داده است.

بر خلاف صرافی‌های خارجی که ممکن است به صورت ناگهانی حساب کاربران را غیرفعال یا حتی دارایی‌های آنان را مسدود کنند، والکس دارایی کاربران را به شیوه کاملا امن نگهداری کرده و راه‌حلی مناسب برای رفع این نگرانی محسوب می‌شود. علاوه بر این، بسیاری از صرافی‌های خارجی به کاربران فارسی‌زبان خدمات پشتیبانی ارائه نمی‌دهند، در حالی که والکس به صورت 24 ساعته پاسخگوی سوالات کاربران است و آنها را در رفع انواع مشکلات یاری خواهد کرد.

همان‌طور که زوم‌جی نیز اشاره کرده است، در حال حاضر مطمئن‌ترین راهکار برای فعالان ایرانی رمزارز، ثبت نام در یک صرافی ارز دیجیتال معتبر داخلی است. یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در انتخاب مدنظر قرار دهید دشواری و سرعت فرایند احراز هویت است. درحالی‌که احراز هویت در برخی از صرافی‌های ایرانی تا ۴۸ ساعت نیز به طول می‌انجامد، صرافی ارز دیجیتال والکس تلاش کرده پیچیدگی این فرایند را برای کاربران خود به حداقل برساند. مطابق برآوردها ثبت نام و احراز هویت در این پلتفرم، کمتر از ۲ دقیقه طول می‌کشد.والکس، یکی از معتبرترین صرافی‌های رمزارز ایرانی است که امکان خرید و فروش صدها توکن و کوین به‌ویژه دارایی‌های اصلی این بازار را فراهم کرده است. این صرافی ارز دیجیتال علاوه‌بر بازار خرید و فروش آنی، یک بازار معاملاتی پیشرفته با انواع روش‌های سفارش‌گذاری نیز دارد.

منبع:

https://www.investopedia.com/best-crypto-exchanges-5071855

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ