تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۱
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 144523

معامله 1.8 میلیون تن کالا در بورس کالای ایران؛ شرکت‌های برتر مشخص شدند

معامله 1.8 میلیون تن کالا در بورس کالای ایران؛ شرکت‌های برتر مشخص شدند
در هفته منتهی به ۱۸ مرداد، بیش از ۱.۸ میلیون تن کالا و محصول به ارزش ۱۸.۲ هزار میلیارد تومان در بورس کالای ایران معامله شد که شرکت ملی صنایع مس ایران در صدر این معاملات قرار گرفت.

به گزارش شهر بورس، بر اساس آمار معاملات بازار فیزیکی بورس کالای ایران در هفته منتهی به ۱۸ مرداد، بالغ بر ۱.۸ میلیون تن انواع کالا و محصولات مختلف به ارزش ۱۸.۲ هزار میلیارد تومان در این بازار معامله شده است. در این میان، ارزش معاملات ۱۰ شرکت برتر به ۷.۶ هزار میلیارد تومان رسید.

برترین‌های بورس کالای ایران

ملی صنایع مس ایران با ثبت معامله ۵ هزار و ۶۵۵ تن مس کاتد، مس کم‌عیار، مس مفتول، کنسانتره فلزات گران‌بها و سولفور مولیبدن به ارزش ۱.۹۹۵ هزار میلیارد تومان، رتبه نخست را به خود اختصاص داد.

فولاد مبارکه اصفهان با فروش ۳۱ هزار و ۳۳۰ تن ورق سرد، ورق گالوانیزه و آرگون به ارزش ۱.۱۸۴ هزار میلیارد تومان، در جایگاه دوم قرار گرفت.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو نیز با فروش ۱۱۱ هزار و ۲۴۰ تن آرگون، آهن اسفنجی، شمش بلوم، کنسانتره و گندله سنگ‌آهن و ثبت ارزش ۸۱۱ میلیارد تومان، به عنوان سومین شرکت برتر این هفته شناخته شد.

ورق خودروی چهارمحال و بختیاری با فروش ۱۵ هزار و ۶۰۰ تن ورق گالوانیزه و ورق گالوانیزه خودرو به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان در رتبه چهارم قرار گرفت.

صنعت فولاد شادگان با فروش ۵۰ هزار تن آهن اسفنجی به ارزش ۶۱۰ میلیارد تومان پنجم شد.

شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر نیز با فروش ۱۱۰ هزار تن کنسانتره و گندله سنگ‌آهن به ارزش ۵۸۰ میلیارد تومان رتبه ششم را به دست آورد.

صبا فولاد خلیج فارس با معامله ۴۴ هزار تن آهن اسفنجی بریکت به ارزش ۵۳۷ میلیارد تومان، هفتم شد. پتروشیمی تندگویان با داد و ستد ۸ هزار و ۶۷۴ تن پلی‌اتیلن و نخ پلی‌استر به ارزش ۴۴۴ میلیارد تومان، در رتبه هشتم قرار گرفت.

ذوب آهن اصفهان با فروش ۱۶ هزار و ۵۳۷ تن تیرآهن، شمش بلوم، شمش چدن و میلگرد آلیاژی به ارزش ۴۳۰ میلیارد تومان نهم شد. جهان فولاد سیرجان نیز با معامله ۲۳ هزار و ۲۵۰ تن آرگون، آهن اسفنجی و شمش بلوم به ارزش ۳۴۶ میلیارد تومان در جایگاه دهم قرار گرفت.

منبع: تسنیم

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات