تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۰
کد خبر : 133313

مصطفی پورمحمدی کیست؟ + بیوگرافی و برنامه ها

مصطفی پورمحمدی کیست؟ + بیوگرافی و برنامه ها

مصطفی پورمحمدی یکی از نامزدهای مورد تایید شورای نگهبان در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری است که سابقه وزارت کشور، ریاست سازمان بازرسی کل کشور و دبیر کل جامعه روحانیت مبارز را در کارنامه خود دارد.

به گزارش شهر بورس، مصطفی پورمحمدی در سال ۱۳۳۸ در قم به دنیا آمد. پدر وی اصالتاً اهل شهر رفسنجان بود و پدرش در قم خیاط روحانیون بود. وی مقدمات و سطح عالی (فقه، اصول فقه و فلسفه) را در قم در مدرسهٔ حقانی خارج فقه و اصول را در مشهد، قم و تهران به پایان رساند.  پورمحمدی در سطح چهار فقه و حقوق اسلامی (معادل دکترا) در حوزهٔ علمیه تحصیل کرده است. او مؤلف دو جلد کتاب در رابطه با حقوق سیاسی، مبانی نظری اندیشهٔ سیاسی در اسلام و مباحث سیاسی و اجتماعی است. وی همچنین مقالاتی علمی پیرامون حق، مبانی نظری حکومت دینی، نظارت، ارتداد و سیاست خارجی نگاشته است.

وی در تاریخ ۲۳ مرداد ۱۳۸۴ از سوی محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور وقت ایران برای تصدی وزارت کشور به مجلس معرفی و در اردیبهشت ۱۳۸۷ از این مقام برکنار شد.

پورمحمدی در سال ۱۴۰۲ در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نامزد شد که صلاحیت وی از سوی شورای نگهبان در ابتدا رد شد و سپس مورد تأیید قرار گرفت.

پورمحمدی مرداد سال ۱۳۹۲ به عنوان گزینه دولت یازدهم برای تصدی وزارتخانه دادگستری به مجلس شورای اسلامی معرفی شد و با کسب اکثریت آرا (اخذ شده ۲۸۴/ موافق: ۲۰۱ رای؛ مخالف: ۶۴ رأی؛؛ ممتنع: ۱۹ رأی) از مجلس رای اعتماد گرفت و به عنوان وزیر دادگستری مشغول به فعالیت شد.

خبر مرتبط
موضوع 4 مناظره انتخاباتی مشخص شد + ترتیب صندلی کاندیداها
موضوع 4 مناظره انتخاباتی مشخص شد + ترتیب صندلی کاندیداها

چهار مناظره انتخاباتی دیگر از قاب تلویزیون پخش می‌شوند که موضوعات آن مشخص شد.

سوابق تحصیلی:

۱- دکترای حوزوی قم در حد اجتهاد

سوابق اشتغال:

۱- دادستانی انقلاب در استان‌های خوزستان ، هرمزگان ، خراسان از ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۵
۲- معاون وزیر اطلاعات ۱۳۶۶
۳- جانشینی وزیر اطلاعات ۱۳۶۹
۴- رییس اطلاعات خارجی ۱۳۷۰
۵- رییس گروه سیاسی اجتماعی دفتر رهبری ۱۳۸۱
۶- وزیر کشور  در سال ۱۳۸۴

سوابق علمی، تحقیقاتی و آموزشی:

۱- عضو موسس حوزه علمیه مسجد سلیمان
۲- عضو هیئت مدیره جامعه الزهرا (حوزه علمیه خواهران – قم)
۳- عضو هیئت امناء مرکز اسناد انقلاب اسلامی
۴- مدرس علوم سیاسی دانشگاه امام صادق (ع)

مصطفی پورمحمدی کیست؟ + بیوگرافی و برنامه ها

برنامه انتخاباتی مصطفی پورمحمدی در انتخابات ۱۴۰۳

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری دولت یازدهم، پس از ثبت نام در انتخابات طی سخنانی با بیان اینکه جوانی و میانسالی خود را در مسئولیتهای سخت، اثرگذار و پرچالشی گذرانده‌ام، گفت: ما سرشار از آرزوهای بالابلندی بودیم اما امروز در جایی که می خواستیم نیستیم. بی گمان گام‌های بلندی برداشتیم و دستاوردهای انکارناپذیری داریم اما ناکامی‌ها و کاستی‌های آزار دهنده نیز کم نبوده است.

وی افزود: من فراز و فرودهای سیاستگذاری کشور را می‌شناسم و می‌توانم بگویم در ۴۵ سال گذشته با مسائل پیدا و رازهای پنهان و مشکلات خُرد و کلان داخلی و خارجی آشنا هستم.

پورمحمدی در ادامه با بیان اینکه من صرفا از دور دستی بر آتش نداشته‌ام و بی‌خبر از ظرفیت‌های این سرزمین نیستم، عنوان کرد: من به توان برجسته جوانان و زنان کشورم و همچنین هوش مصنوعی باور عمیق دارم. نگرانی‌های مردم را نباید نادیده گرفت. یقین دارم می‌توانستیم در شرایطی بسیار بهتر از این باشیم از این رو اندوهگینم.

این وزیر دادگستری اسبق در پایان تأکید کرد: نام دولتم «دولت قرار» و اولویت‌های آن عدالت، ثروت و قدرت خواهد بود. قرار من با شما تحقق این ۳ اولویت کلیدی است.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ