تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۳
کد خبر : 142441

مصرف فولاد در چین به ۹۰۰ میلیون تن کاهش می‌یابد

مصرف فولاد در چین به ۹۰۰ میلیون تن کاهش می‌یابد
انتظار می رود مصرف فولاد در چین در سال جاری به حدود ۹۰۰ میلیون تن کاهش یابد و احتمالاً تا چند سال آینده در این سطح باقی بماند.

به گزارش شهر بورس به نقل از فولاد ایران،مجموع مصرف ظاهری فولاد کشور در سال ۲۰۲۴ بعید است از ۹۱۰ میلیون تن فراتر رود یا حتی به زیر ۹۰۰ میلیون تن برسد. با این حال، قطعا کمتر از ۹۳۳.۴ میلیون تن ثبت شده برای سال ۲۰۲۳ باقی خواهد ماند. در ژانویه تا ژوئن سال جاری، مصرف ظاهری فولاد در چین به ۴۷۸.۷ میلیون تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۳ درصد کاهش داشت.


بیشتر بخوانید:وام قرض الحسنه 300 و 750 میلیونی بانک مهر + شرایط دریافت


کاهش این شاخص همچنین فشار قابل توجهی بر کارخانه‌های فولاد وارد کرد: میانگین حاشیه سود فروش در میان کارخانه‌های عضو انجمن آهن و فولاد چین طی ۵ ماه به ۰.۹۹ درصد کاهش یافت، در حالی که در سال ۲۰۲۳ به طور میانگین ۱.۳۸ درصد بود.

در مورد صنایع مصرف کننده فولاد در این کشور، بازار املاک و مستغلات چین به طور کلی ضعیف است، اگرچه کاهش در این بخش نسبت به سال قبل تا حدودی کند شده است. علاوه بر این، رشد سرمایه گذاری زیرساختی کشور کند شده است. با این وجود، صنایع تولیدی چین در نیمه اول سال نتایج خوبی به ویژه در زمینه تولید کانتینر نشان دادند.

خبر مرتبط
جذب سرمایه‌گذاری‌ خارجی در ایران/ چین، روسیه و امارات در صدر
جذب سرمایه‌گذاری‌ خارجی در ایران/ چین، روسیه و امارات در صدر

چین، روسیه و امارات بیشترین سهم را در سرمایه‌گذاری‌های خارجی در ایران دارند. نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران، بستری مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران جدید فراهم می‌کند.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ