تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۱
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 146942

در جلسه کمیته تأمین اجتماعی اتاق تبریز بررسی شد؛

مشکلات عناوین شغلی و مابه‌التفاوت حق بیمه

مشکلات عناوین شغلی و مابه‌التفاوت حق بیمه
جلسه کمیته تأمین اجتماعی اتاق بازرگانی تبریز با محوریت بررسی مشکلات جاری در هیئت‌های تشخیص مطالبات تأمین اجتماعی استان برگزار شد.

به گزارش شهر بورس، مهدی امینی، رئیس کمیسیون بانک، مالیات، کار و تأمین اجتماعی اتاق بازرگانی تبریز، در این جلسه با اشاره به موضوع «اصلاح عناوین شغلی» اشاره کرد و افزود: این امر اخیراً هزینه‌های زیادی را برای واحدهای تولیدی به همراه داشته است.
وی اعلام کرد: این موضوع از طریق اتاق ایران و مراجع مربوطه پیگیری خواهد شد.
امینی تشریح کرد: براساس شکایت کارگران و رأی هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف اداره کار، موضوع اصلاح عناوین شغلی و پرداخت مابه‌التفاوت حق بیمه مربوطه به هیئت‌های تشخیص مطالبات تأمین اجتماعی ارجاع می‌شود. چنانچه این شکایات مربوط به سال‌هایی باشد که شرکت‌ها طبقه‌بندی مشاغل داشته‌اند یا توسط بازرسان موسسه حسابرسی تأمین اجتماعی بازرسی شده باشند، کارفرما ملزم به پرداخت مابه‌التفاوت نخواهد بود.
در ادامه، جعفر سمساری، مشاور امور تأمین اجتماعی کمیسیون، بخش‌هایی از بخشنامه تنقیح و تلخیص ضوابط بیمه‌ای پیمانکاران را تشریح کرد و مشکلات مرتبط با این بخشنامه که در هیئت‌های تشخیص مطالبات تأمین اجتماعی مطرح است، مورد بررسی قرار گرفت.
در ادامه این جلسه همچنین عنوان شد که برخی از مشکلات عناوین شغلی به دوره مکانیزه شدن سازمان تأمین اجتماعی و ثبت داده‌ها در سیستم باز می‌گردد. از سال ۱۳۷۸، سازمان تأمین اجتماعی مکانیزه شده است، اما از سال‌های ۱۳۸۸ و ۱۳۸۹ به بعد، لیست‌های حق بیمه به‌صورت CD از کارفرمایان گرفته شده است. در داده‌های مربوط به این 10 سال که اکثراً به‌صورت دستی و لیست کاغذی دریافت و وارد سیستم شده است، گاهی کد شغلی درج نشده و سیستم به اشتباه عنوان شغل نیروی فنی و متخصص را به‌عنوان «کارگر ساده» ثبت کرده است.
در این صورت اگر کارفرما لیست‌های مربوطه را به هیئت تشخیص مطالبات تأمین اجتماعی ارائه و نشان دهد که عنوان شغلی در آن درج شده و حق بیمه مربوطه را پرداخت کرده است، با بررسی و رأی هیئت، دیگر ملزم به پرداخت مابه‌التفاوت نخواهد بود.
لازم به ذکر است که جلسات کمیته تأمین اجتماعی اتاق بازرگانی تبریز به‌صورت ماهانه و با حضور نمایندگان اتاق در هیئت‌های تشخیص مطالبات تأمین اجتماعی برگزار می‌شود. در این جلسات، علاوه بر بررسی مشکلات جاری، به آموزش قوانین و مقررات مربوطه به این نمایندگان و ارتقاء دانش حقوقی آن‌ها نیز پرداخته می‌شود.

خبر مرتبط
آیین بزرگداشت ۱۵۰ سالگی حاج محمد نخجوانی در اتاق تبریز برگزار شد
آیین بزرگداشت ۱۵۰ سالگی حاج محمد نخجوانی در اتاق تبریز برگزار شد

مراسم یادبود و آیین بزرگداشت ۱۵۰ سالگی حاج محمد نخجوانی در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات