تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
کد خبر : 54198

مشکلات صدور کارت بازرگانی برای دارندگان سرقفلی و املاک وقفی

مشکلات صدور کارت بازرگانی برای دارندگان سرقفلی و املاک وقفی
دبیر اجرایی اتاق بازرگانی در خصوص مشکلات صدور کارت بازرگانی برای افراد با شرایط خاص توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش شهر بورس، دبیر اجرایی اتاق بازرگانی گفت : نحوه صدور کارت بازرگانی برای افرادی با شرایط خاص همانند دارندگان سرقفلی و املاک وقفی باید تغییراتی داشته باشد.

بر اساس گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، آقای حسن عامری گفت: فرآیند ابتدایی صدور کارت بازرگانی از طریق سامانه جامع تجارت اتفاق می‌افتد که در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)  قرار دارد و به همین علت، هم اکنون متولی اولیه صدور کارت بازرگانی نیز، این وزارتخانه است.

او می‌گوید: طبق اعلام وزارت صمت فعالان اقتصادی که خواستار دریافت کارت بازرگانی هستند؛ باید دارای سند ملک اداری یا دفتری، تحت عنوان واحد صنفی باشند و در صورت اجاره‌ای بودن ملک نیز، باید اجاره نامه و کد رهگیری سامانه املاک و اسکان وجود داشته باشد که الزامی شدن این شرایط، برای جلوگیری از فعالیت شرکت‌های کاغذی است.


بیشتر بخوانید:شاخصی طراحی شود که وضعیت بازار را بهتر نشان دهد


دبیر اجرایی اتاق بازرگانی گفت: سامانه جامع تجارت به صورت وب سرویس و برخط، به سامانه‌های دیگر از جمله ثبت اسناد و املاک متصل است تا امکان تطبیق آدرس داده شده با متقاضی صدور کارت بازرگانی و استعلام داشتن اجاره نامه با کد رهگیری وجود داشته باشد، اما بسیاری از فعالان اقتصادی مانند افرادی که در برخی از شهرک‌های صنعتی فعالیت می‌کنند، توانایی تامین این شرایط را ندارند؛ چون مستاجر شهرک صنعتی هستند و سند ملکی با کاربری اداری ندارند.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ