شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
کد خبر : 11588

مشخصات شرکت جدید درج شده و آماده عرضه اولیه ۳۰ درصدی سهام

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از ۹ دی در گروه فلزات اساسی به عنوان صد و سی و هشتمین شرکت در بازار دوم فرابورس درج شد تا در صف عرضه اولیه ۳۰ درصدی از سهام بایستد. طبق بررسی های بورس، شرکت میکا روی

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از ۹ دی در گروه فلزات اساسی به عنوان صد و سی و هشتمین شرکت در بازار دوم فرابورس درج شد تا در صف عرضه اولیه ۳۰ درصدی از سهام بایستد.

طبق بررسی های بورس، شرکت میکا روی زنجان در ۹ مهر سال ۸۴ بصورت سهامی خاص تاسیس و در اداره ثبت شرکت های زنجان به ثبت رسیده و در ۲۲ فروردین سال ۹۰ به نام گسترش صنایع روی ایرانیان تغییر نام داده است.

“فگستر” به منظور تولید دو هزار تن ورق روی از سال ۸۶ آغاز به کار کرد و توانست طی مدت ۶ سال پروانه بهره برداری را ارتقا و مجوز تولید سالانه ۶ هزار تن شمش روی را کسب کند. شمش روی طبق استانداردهای داخلی و در گریدهای SHG‌، Zn3 و Zn2 با خلوص بالاتر از ۹۹.۹۸ درصد روی در حال تولید است و هیدروکسید روی با هدف جلوگیری از آلایندگی محیط زیست و هدر رفت سرمایه ملی تولید می شود.

موضوع فعالیت و عمده تامین کنندگان مواد اولیه

موضوع اصلی فعالیت شامل تولید ورق و شمش روی است. عمده تامین کنندگان مواد اولیه اصلی شرکت زرین معدن آسیا به عنوان سهامدار عمده و شرکت های تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان، کیمیای زنجان گستران و تهیه و تولید مواد معدنی ایران هستند.

هدف از پذیرش در بورس

وارد شدن در بازار سرمایه برای شرکت هایی که الزامات لازم برای انجام این کار را دارند، مزیت های متعددی دارد. شرکت های پذیرفته شده در فرابورس امکان برخورداری از معافیت مالیاتی تا ۵ درصد درآمد را پس از پذیرش و عرضه سهام دارند. شبکه بانکی، سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس و فرابورس را به عنوان دارایی قابل قبول به منظور وثیقه گذاری و اخذ تسهیلات به رسمیت می شناسد. لذا سهامداران عمده می توانند از طریق توثیق سهام شرکت اقدام به اخذ تسهیلات کنند. همچنین می‌توان از مزیت های تامین مالی از بازار سرمایه جهت توسعه طرح‌ها و افزایش میزان تولید و فعالیت استفاده کرد.

سرمایه و ترکیب سهامداران

سرمایه اولیه شرکت با ۱۶۳ نیروی انسانی در بدو تاسیس دویست هزار تومان بوده که طی پنج مرحله افزایش سرمایه به ۵۰ میلیارد تومان رسیده است. ۵۴ درصد سهام به شرکت زرین معدن آسیا، ۲۰ درصد به شهرام کدخدایی، ۱۴ درصد به شرکت کیمیای زنجان گستران، ۱۰ درصد به سرمایه گذاری صنعت و معدن اعتماد ایرانیان و یک درصد به هرکدام از دو شرکت ذوب گران رنگین فلز و موسسه بنیاد نیکوکاری جمیلی تعلق دارد.

بیشتر بخوانید: صندوق دارا دوم تا پایان سال عرضه می‌شود

مقایسه با رقبا

 

صورت سود و زیان ۵ ساله

 

سیاست تقسیم سود در ۵ سال اخیر

 

برنامه های آتی

– افزایش سرعت محلول سازی و گردش محلول به میزان قریب ۷۰ درصد

– افزایش تجهیزات لازم برای گرمایش، هوادهی و فیلتراسیون

– توسعه بازارهای هدف و حضور بیشتر در بازارهای جهانی

– ساماندهی و افزایش ظرفیت محل انبارش ماده معدنی مصرفی

– تمرکز و توجه جدی به افزایش خلوص شمش تولیدی به ۹۹.۹۹ درصد جهت تامین نیاز داخلی منابع استراتژیک

منبع: بورس پرس

 

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

پراپ تریدینگ

کمان