شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۱
کد خبر : 16008

قاضی‌زاده هاشمی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری:

مردم در بورس بی‌پناه ماندند

به گزارش شهر بورس، وی در نشستی با فعالان بازار سرمایه حضور داشت. گزیده‌ای از سخنان این نامزد انتخاباتی را در ادامه می‌خوانید. – موضوعات بازار سرمایه بسیار متنوع است. مردم به سمت بازار سرمایه سرازیر شدند؛ در این شرایط عده‌ای اخطار دادند، برخی تماشاگر بودند و گروهی مردم را تشویق کردند. بعد موضوع به

به گزارش شهر بورس، وی در نشستی با فعالان بازار سرمایه حضور داشت. گزیده‌ای از سخنان این نامزد انتخاباتی را در ادامه می‌خوانید.

– موضوعات بازار سرمایه بسیار متنوع است. مردم به سمت بازار سرمایه سرازیر شدند؛ در این شرایط عده‌ای اخطار دادند، برخی تماشاگر بودند و گروهی مردم را تشویق کردند. بعد موضوع به یک مشکل تبدیل شده و مردم بی‌پناه ماندند.

-ما به هر جا سرک می‌کشیم موضوع همان حکمرانی بد و سو عملکرد است. فرماندهی غیر دقیق، عدم یکپارچگی و عدم سیاست‌گذاری‌های با ثبات، مجموعه این مولفه‌ها در حوزه‌های متفاوت باعث ناکارآمدی شده است.

-امروز چهار بازار در کشور داریم؛ بازاهای مالی، پولی، سرمایه و بیمه‌های اجتماعی که هرکدام به صورت منفرد و مستقل مدیریت می‌شوند. در اصلاح روش حکمرانی باید یک فرمانده، مدیریت اجرا را برعهده گرفته و یک شورا برای مجموعه بازار تصمیم بگیرد چون این بازارها روی هم تاثیر و تاثر دارند.

-سرمایه‌گذار همیشه دنبال سود بیشتر بوده، به خصوص در کشور ما که تورم وجود دارد و پول نقد در اولویت است. سرمایه‌گذار در این شرایط ترجیح می‌دهد پولش را به گونه‌ای در بازار ببرد که هم نقد باشد و هم نقد نباشد، تا هرجا احساس خطر کرد بتواند پولش را نقد کند. آنچه ما به دنبال آن هستیم، اصلاح این بی‌ثباتی‌ها و معضلات است.

شورای عالی بورس باید نهادی کاملا مردمی باشد و باز هم باید ناظری مردمی فعالیت آن را کنترل کند. علاوه بر این اگر نیمی از فعالان بازار بگویند مصوبه‌ای را قبول نداریم و درخواست دادند، مصوبه باید باطل شود. در این صورت، روندی مردمی و قابل کنترل ایجاد می‌شود.

-در روش استفاده از ذی‌نفعان برای سیاست‌گذاری، اجرا و نظارت، طبیعتا سطح پاسخگویی نیز بالا خواهد رفت و خودکنترلی محقق می‌شود و دولت صرفا تنظیم‌کننده مقررات خواهد بود.

-سطح آگاهی و سواد باید افزایش پیدا کند، سواد نه به معنای خواندن و نوشتن، بلکه سطح سواد حقوقی، مالی، در مردم باید بالا برود و این به علت عدم گفتگوی مداوم با آنهاست.

-برای بازار سرمایه هم باید به صورت ضربتی مشکلاتی که اتفاق افتاده را حل کنیم و هم به صورت بلندمدت به اصلاح آن بپردازیم. ما می‌خواهیم بگوییم دوران اینکه افرادی بزنند و در بروند تمام شده است و اگر کسی بخواهد از بازار سواستفاده کند به سراغش خواهیم رفت، رهایش نمی‌کنیم و رفتارش را تنظیم خواهیم کرد.

-اگر مساله رقابت و عدم انحصار در کشور را حل کنیم، بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد. باید به سمتی برویم که بازار رقابتی هم در داخل ایجاد شود و هم در منطقه بازار توسعه پیدا کند.

منبع: مهر

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان