تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۵
زمان مطالعه: 6 دقیقه
کد خبر : 143351

محصولات شرکت شهید قندی به قاره آمریکا رسید / میزان تولیدات بکام از رقم ۱۴ هزار عبور کرد

محصولات شرکت شهید قندی به قاره آمریکا رسید / میزان تولیدات بکام از رقم ۱۴ هزار عبور کرد
در سال ۱۴۰۲ میزان تولیدات شرکت شهید قندی از رقم ۱۴ هزار عبور کرد و با کسب درآمد جالب توجه ۹ هزار میلیارد ریالی، تقریبا دو برابر سال ۱۴۰۱ فروش محصولات داشت و رکورد جدیدی در این خصوص به ثبت رساند.

به گزارش شهر بورس، شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی (بکام) از جمله معدود شرکت‌های فعال و مطرح در حوزه تولید انواع کابل‌های مسی، نوری، برق، آلومینیومی ‌‌و شبکه به شمار می‌رود و با توجه به اهمیت این حوزه از نظر استراتژیک، نقش مهمی‌را در صنعت کشور بازی می‌کند و جزو شرکت‌های شناخته شده در این حوزه در کشور و خاورمیانه است.

این شرکت حدود ۸۰ درصد کابل‌های مخابراتی فیبر نوری را تأمین می‌کند و از این حیث به‌عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده کابل‌های مخابراتی در کشور نیز به شمار می‌رود. در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۷۴۷ تن کابل مخابراتی به ارزش یک هزار و ۲۰ میلیارد ریال صادر نمود و هم اکنون محصولات تولیدی این شرکت به یک قدمی کشور آمریکا رسیده و در اوج تحریم‌ها محموله‌ای از تولیدات خود را راهی کشور ونزوئلا کرد.

این شرکت از ۳۵ سال پیش تولید کابل‌های نوری را آغاز کرده و تولیدات آن از نظر فنی و کیفی فاصله قابل توجهی با سایر رقبای داخلی و خارجی دارد. به علاوه، مذاکرات با کشورهای عراق و افغانستان جهت اجرای طرح‌های توسعه‌ای و بهسازی خطوط مخابراتی این دو کشور در حال انجام است.

با توجه به موقعیت خوب این شرکت در بازار و شرایط مطلوب جهت ورود و گسترش بازارهای خارجی، شرکت شهید قندی برنامه توسعه کابل نوری مخابراتی، کابل‌های دیتا و انواع کابل‌های فیبر نوری را در برنامه کاری خود قرار داده و تصمیم دارد به بازار کابل‌های قدرت نیز ورود کند و در این عرصه نیز فعالیت بیشتری داشته باشد.


بیشتر بخوانید:قیمت خودروی کوییک چینی در ایران چند؟ + عکس


در سالیان گذشته استراتژی فروش شرکت به سمت فروش کابل‌های مخابراتی نوری حرکت کرد و از بار کابل‌های مسی کاسته شد تا ضمن کسب حاشیه سود بالاتر نسبت به کابل‌های مسی، با توجه به رشد تکنولوژی در صنعت مخابرات، فروش شرکت تضمین شده باشد.

توانیر و مخابرات اصلی ترین مشتریان بکام

در سال ۱۴۰۲ میزان تولیدات شرکت از رقم ۱۴ هزار عبور کرد و با کسب درآمد جالب توجه ۹ هزار میلیارد ریالی، تقریبا دو برابر سال ۱۴۰۱ فروش محصولات داشت و رکورد جدیدی در این خصوص به ثبت رساند. در نهایت، با ثبت سود خالص ۲ هزار و ۲۴ میلیارد ریالی معادل ۱۴۸ ریال به ازای هر سهم راهی مجمع عمومی‌عادی سالیانه شد و در مجمع، با تقسیم سود ۱۲۰ ریالی رضایت سهامداران خود را از این حیث جلب کرد.

عملکرد «بکام» در ۳ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ نیز قابل دفاع است و نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد افزایش ۴۶ درصدی درآمدهای عملیاتی هستیم.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده، شرکت شهید قندی در دوره ۴ ماهه منتهی به تیر سال جاری بالغ بر ۷۹۴۳ واحد از انواع محصولات خود تولید و ۷۴۰۰ واحد از آن را در بازارهای داخل و ۱۰۸ واحد در بازارهای صادراتی به فروش رساند. نکته جالب توجه این است که میزان کل فروش در همین مدت از سال قبل حدود ۲۸۶۲ واحد در بازار داخل و ۲۸۶ واحد در بازارهای صادراتی بوده که نشان از رشد قابل توجه میزان فروش در مدت سپری شده از سال جاری دارد.

در مجموع، آمار و ارقام نشان می‌دهد که شرکت کارخانجات شهید قندی سال جاری را پرقدرت شروع کرده و در ادامه مسیر با ورود به بازارهای خارجی جدید، قطعا وضعیت درآمدزایی شرکت متفاوت از سال‌های پیشین خواهد بود و هر چه شرکت وابستگی خود را به شرکت مخابرات ایران کمتر کند، حاشیه سود بیشتری کسب خواهد کرد که روندها و اخبار و تحولات در وضعیت عملیاتی و فروش شرکت مؤید این موضوع است.

منبع: شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات