تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳
کد خبر : 132632

متقاضیان خودروی خارجی بخوانند / این خودروها یک میلیارد تومان ارزان شدند

متقاضیان خودروی خارجی بخوانند / این خودروها یک میلیارد تومان ارزان شدند
کاهش حباب قیمت برخی خودروها این فرصت را در اختیار متقاضیان قرار داده تا برای در اختیار گرفتن آن‌ها اقدام کنند.

به گزارش شهر بورس به نقل از اقتصادنیوز، بررسی قیمت‌های بازاری خودرو نشان می‌دهد فرصتی در دسترس مشتریان قرار گرفته تا برای خرید چهار خودروی وارداتی اقدام کنند.

آن طور که روندهای قیمتی در بازار خودرو نشان می دهد این چهار محصول برندهای جهانی خودروساز با حضور خود در بازار زمینه را برای کاهش حباب قیمتی فراهم کرده‌اند.

اما این چهار خودرو کدام هستند؟ یک محصول برند جتا یعنی جتا VS7، شاین مکس محصول برند چینی دانگ فنگ، تویوتا کرولا و هیوندایی النترا خودروهایی هستند که با افت حباب قیمتی این امکان را برای مشتاقان خود فراهم کرده اند تا نسبت به خریداری آنها اقدام کنند.

جتا VS7

این خودروی کراس اوور که محصول مشترک برند فولکس واگن آلمان و فاو چین است بعد از امکان مجدد ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز، خود را در مسیر بازار ایران دید.

برند جتا در بازار چین حضور دارد و غول خودروسازی آلمان به دنبال این بود به کمک همکاری با شریک چینی خود بتواند با تولید محصولات ارزان قیمت‌تر بخشی از بزرگترین بازار خودروی کشور را در اختیار بگیرد.

جتا VS7 در ابتدای ورود به بازار کشور با قیمتی حدود چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان عرضه شد اما شاهد بودیم قیمت این خودروی SUV  (شاسی بلند) تا حوالی پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز بالا رفت.

بررسی قیمت بازاری این محصول مشترک فولکس واگن و فاو نشان می دهد فروشندگان حاضرند در ازای دریافت حدود سه میلیارد تومان خودروی در اختیار خود را به مشتری واگذار کنند.

تویوتا کرولا

این محصول محبوب برند تویوتا در سال های پیش از ممنوعیت واردات خودرو نیز در بازار خودرو حاضر بود.

برند ژاپنی تویوتا همانند بازارهای جهانی در بازار ایران نیز طرفداران خود را دارد.

البته با توجه به اینکه محصولات این برند ژاپنی در دور جدید واردات خودرو از مبدا چین به کشور وارد می شوند، شاهد هستیم که تغییراتی در حجم موتور این محصول تولیدی تویوتا ایجاد شده است.

تویوتا کرولا در دور جدید حضور در بازار خودروی ایران با موتور ۱.۲ لیتری نیز در دسترس متقاضیان قرار گرفت.

حضور دوباره تویوتا کرولا در بازار خودروی ایران سبب شد تا قیمت آن در ابتدای حضور حدود چهار میلیارد و ۲۰۰ باشد. این محصول برند ژاپنی قیمتی حول و حوش چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان را هم در بازار ایران تجربه کرد. اما به تدریج با تخلیه حباب قیمت این روزها با قیمتی حدود سه میلیارد تومان در بازار داد و ستد می شود.

دانگ فنگ شاین مکس

این برند چینی پیش از این نیز به کمک همکاری با ایران خودرو تجربه حضور در بازار ایران را داشت. البته در دور اول حضور در بازار کشور شاهد عرضه محصولی اقتصادی مانند H30 کراس از این برند چینی در بازار خودروی کشور بودیم.

ایران خودرویی ها بعد از برداشتن قفل از در ورود خودرو به کشور به سراغ محصول گران قیمت تر از شریک قدیمی خود رفتند. شاین مکس را مدیران ایران خودرو از منوی خودروساز چینی انتخاب و روانه بازار خودروی کشور کردند.

این سدان چینی با توپ پر وارد بازار کشور شد و شاهد بودیم در اولین قدم با قیمتی حدود سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از سوی فروشندگان عرضه شد اما به تدریج با از دست دادن حباب قیمتی، قیمت این خودرو تا حوالی یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان نیز پایین آمده است.

هیوندایی النترا

برند هیوندایی هم پیش از ممنوعیت واردات خودرو طمع حضور در بازار خودروی کشور را چشیده بود.

بررسی بازار خودرو پیش از ممنوعیت ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز نشان می دهد این برند کره ای سهم بازار خوبی را در اختیار داشت.

با از سرگیری ورود خودرو به بازار ایران، هیوندایی بار دیگر خود را مهیای حضور در بازار خودروی کشور کرد.

این خودرو نیز همانند رقیب خود یعنی تویوتا  از مبدا چین روانه بازار خودرو شد. هیوندایی النترای تولیدی در چین به دلیل امکان رقابت بیشتر در بزرگترین بازار خودروی جهان با آپشن های کمتری تولید و عرضه می شود. بنابراین هیوندایی النترای ۲۰۲۳ موجو د بازار در مقایسه با هیوندایی النترا ۲۰۱۸ که همچنان در بازار حاضر است، آپشن های کمتری دارد.

اما فراموش نکنیم مدل ۲۰۲۳ خودروی به روزتری محسوب می شود.  هیوندای النترا با قیمتی حول و حوش چهار میلیارد کار خود را در بازار ایران شروع کرد و در زمان هایی قیمتش تا چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هم بالا آمد. اما این محصول کره ای با تخلیه حباب با قیمتی حدود سه میلیارد تومان در دسترس خریداران قرار دارد.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ