تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 155572

مبلغ علی الحساب متناسب سازی حقوق بازنشستگان کی واریز می‌شود؟

مبلغ علی الحساب متناسب سازی حقوق بازنشستگان کی واریز می‌شود؟
رئیس کانون بازنشستگان لشگری خواستار پرداخت سریع علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان شد و از بی‌توجهی دولت انتقاد کرد.

به گزارش شهر بورس، رئیس کانون بازنشستگان نیروهای مسلح کشور با اعلام خبرهای نگران‌کننده‌ای از اجرایی نشدن متناسب‌سازی حقوق در مهرماه خبر داد و اظهار کرد که علی‌رغم اینکه این قانون باید از ابتدای فروردین‌ماه امسال به اجرا درمی‌آمد، دولت هنوز سازوکار مشخصی برای عملیاتی کردن آن اعلام نکرده است.

جعفری نسب عنوان کرد: طبق قانون، متناسب‌سازی حقوق باید از تاریخ مشخصی اجرایی می‌شد و حتی بودجه آن از یک درصد افزایش مالیات ارزش افزوده تخصیص یافته، اما همچنان در عمل هیچ اقدام موثری صورت نگرفته است.

پیگیری‌های بازنشستگان و وعده‌های مجلس

وی همچنین به پیگیری‌های روسای کانون‌های استانی اشاره کرد و گفت که در دیدارهای آن‌ها با نمایندگان مجلس، موضوع متناسب‌سازی به‌طور جدی مورد تأکید قرار گرفته است. جعفری نسب به اظهارات قالیباف، رئیس مجلس، اشاره کرد که در جلسه علنی مجلس در تاریخ ۱۸ مهرماه تأکید کرد که اقدامات لازم برای اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به میزان ۳۰ تا ۴۰ درصد از این ماه آغاز خواهد شد. با این حال، به نظر می‌رسد دولت هیچ برنامه مشخصی در این زمینه ندارد.

بازنشستگان نیروهای مسلح از دولت انتظار دارند که حداقل در این ماه احکام جدید صادر شود و مبلغ علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق هر چه سریع‌تر به آن‌ها پرداخت گردد. این تأخیر در پرداخت حقوق به نوعی نارضایتی را در میان بازنشستگان به‌وجود آورده است که خواهان تحقق وعده‌ها و حقوق قانونی خود هستند.

منبع: اقتصاد آنلاین

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون