تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 156821

لزوم شفاف‌سازی هزینه‌های مالیاتی

لزوم شفاف‌سازی هزینه‌های مالیاتی
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد که برای افزایش تمکین مردم به پرداخت مالیات، نیاز به شفاف‌سازی هزینه‌های مالیاتی و پروژه‌های عمرانی وجود دارد.

به گزارش شهر بورس، سید محمد مهدی سبحانیان، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، در دومین همایش ملی امنیت اقتصادی، بر لزوم افزایش سطح تمکین مردم به پرداخت مالیات تأکید کرد و گفت: باید به مردم توضیح دهیم که مالیات در کجا هزینه می‌شود تا اعتماد آن‌ها افزایش یابد.

سبحانیان با اشاره به اهمیت امنیت به عنوان پیش‌نیاز ثبات، اظهار داشت که تأمین مالی امنیت نیز باید مورد توجه قرار گیرد. او همچنین با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، از تمام افرادی که برای حفظ امنیت کشور تلاش می‌کنند، قدردانی کرد.

وابستگی به نفت و مالیات

وی در ادامه توضیح داد: سال‌هاست که رهبری بر لزوم کاهش وابستگی به منابع نفتی تأکید دارد.» او به این نکته اشاره کرد که بسیاری از مردم پرسش می‌کنند: «چرا باید مالیات بپردازیم وقتی که نفت داریم؟» سبحانیان در پاسخ گفت: «تورم یکی از چالش‌های اصلی کشور است و این مشکل به وابستگی به نفت و بودجه‌ای که به این منبع متکی است، بازمی‌گردد.

تأمین هزینه‌های کشور

به گفته رئیس سازمان مالیاتی، در حال حاضر ۴۵ درصد از هزینه‌های کشور از طریق مالیات تأمین می‌شود، در حالی که در برخی کشورها این رقم به ۱۰۰ درصد می‌رسد و به هیچ‌وجه به درآمدهای نفتی وابسته نیستند. او همچنین گفت که در یک تا دو سال گذشته، حدود ۵۲ تا ۵۳ درصد درآمدهای کشور از مالیات تأمین شده است.

خبر مرتبط
شرط جدید مالیاتی برای خرید و فروش خودروهای لوکس اعلام شد
شرط جدید مالیاتی برای خرید و فروش خودروهای لوکس اعلام شد

بر اساس بند ت لایحه بودجه سال آینده، در ادامه‌ اخذ مالیات خودروهای لوکس، به موضوع ثبت نقل و انتقال اشاره شده است.

سبحانیان خاطرنشان کرد که امسال، این امکان برای مردم فراهم شده است تا انتخاب کنند مالیات آن‌ها در کجا هزینه شود، به عنوان مثال برای پروژه‌های عمرانی یا شهرسازی. در سال گذشته، حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار نفر از مردم و کسبه در این طرح شرکت کرده و خودشان انتخاب کردند که مالیات‌شان در چه زمینه‌ای هزینه شود.

منبع: مشرق

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون