تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۲
کد خبر : 130510

لزوم تقویت ارتباط بین دانشگاه و صنعت

لزوم تقویت ارتباط بین دانشگاه و صنعت
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز در جلسه کارگروه ارتباط صنعت با دانشگاه که به‌منظور بررسی فرایند تقاضا، معرفی و جذب دانشجو در واحدهای صنعتی برگزار شد، بر لزوم تقویت ارتباط بین دانشگاه و صنعت تاکید کرد.

به گزارش شهر بورس به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، سیدیوسف حسینی با بیان اینکه یکی از کلیدی‌ترین عوامل در توسعه اقتصادی هر کشور، تقویت ارتباط بین دانشگاه و صنعت است، افزود: این ارتباط نه‌تنها باعث انتقال دانش و فناوری از دانشگاه‌ها به صنایع می‌شود، بلکه فرصت‌های شغلی مناسب‌تری برای دانشجویان فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: دانشجویان با ورود به حوزه صنعت، می‌توانند دانش تئوریک خود را به‌طور عملی به کار بگیرند و از سوی دیگر، صنعت نیز می‌تواند از نیروی کار متخصص و تازه‌نفس بهره‌مند شود.

رئیس کمیسیون صادرات و واردات اتاق تبریز، یکی از اقدامات اساسی در این زمینه را برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی برای دانشجویان دانست و افزود: این جلسات با ایجاد انگیزه در دانشجویان کمک می‌کند تا با نیازها و الزامات صنعت آشنا شده و به‌صورت هدفمند برای ورود به بازار کار آماده شوند.

حسینی با تاکید بر نقش مهم آموزش در تقویت ارتباط بین دانشگاه و صنعت، خاطرنشان کرد: دارا بودن سواد آکادمیک در حوزه‌ صادرات و واردات بسیار حیاتی است.

دانشجویان باید با مفاهیم و قوانین بین‌المللی تجارت، بازاریابی بین‌المللی و سایر مهارت‌های مرتبط آشنا شوند و در نهایت به‌طور مؤثری در فرآیندهای صادرات و واردات مشارکت کرده و به توسعه اقتصادی کشور کمک کنند.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ