فارابی
تاریخ انتشار : شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴
کد خبر : 45690
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای لزوم آموزش عمومی در مقوله ارزهای دیجیتال بسته هستند

در نشست دانشگاه تبریز عنوان شد؛

لزوم آموزش عمومی در مقوله ارزهای دیجیتال

لزوم آموزش عمومی در مقوله ارزهای دیجیتال

هم‌اکنون بیش از ۱۴ هزار ارز دیجیتال در اقتصاد جهانی به‌صورت آنلاین خریدوفروش می‌شود و آموزش عمومی در مقوله‌ ارزهای دیجیتال برای مردم ایران به‌ویژه فعالان اقتصادی یک امر ضروری است.

به گزارش شهر بورس، مرتضی مختاری در وبینار علمی هوش مالی که در مرکز رشد و فناوری دانشگاه تبریز به‌صورت حضوری با حفظ پروتکل‌های بهداشتی و همزمان به‌صورت آنلاین برای علاقه‌مندان سراسر کشور برپاشده بود، با اعلام این مطلب گفت: ارزهای مجازی به‌صورت دیجیتال ذخیره و منتقل می‌شوند و به هر ارزش ایجاد شده در بستر دیجیتال اشاره دارد.

این مدرس و مشاور بازارهای مالی که با عنوان«بازار رمز ارزها؛ فرصت‌ها و تهدیدها» سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه رابطه ارزهای دیجیتال با بلاک چین تنگاتنگ بوده و درواقع بلاک چین ها بستر فعالیت تمامی ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز است ، هدف اصلی شکل‌گیری بلاک چین ها را ارائه راه‌حل برای حل مشکل دوباره خرج کردن ارزهای دیجیتال ذکر کرد و گفت: هر کشوری دارای ارز ویژه‌ اقتصاد خود بوده و انتقال این ارزها از سوی بانک‌های مرکزی و دادوستد آن، شرایط خاص و بعضاً پیچیده‌ای دارند و انتقال ارزهای ملی، کار بسیاری دشواری است.

بانک آینده

بیشتر بخوانید:
بازار ارزهای دیجیتال یکدست قرمز شدند

وی ادامه داد: ارزهای دیجیتال بدون دخالت دولت‌ها به‌صورت آنلاین در هر شبانه‌روز، قابل دادوستد و انتقال است و این مورد از مزایای ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود.

مختاری در ادامه وبینار علمی هوش مالی به دیگر مزایای ارزهای دیجیتال اشاره کرد و عنوان کرد:: ارزهای دیجیتال همیشه در دسترس بوده و دزدیده، خراب و مفقود نمی‌شوند و امروزه در اقتصاد بین‌الملل محلی امن برای سرمایه‌گذاری هستند. علاوه بر آن، ارزش پول سرمایه‌گذاران از دست نمی‌رود و هرلحظه به‌راحتی قابل دادوستد و انتقال است.

وی گفت: در واقع انتقال ارزهای دیجیتال به‌صورت آنی و بدون مرز بین افراد قابل انجام است و اخیراً متصدیان اقتصادی کشورهای توسعه یافته، به قانونی کردن استفاده از این نوع ارزها در اقتصاد خود کرده‌اند. خوشبختانه با تعامل مجلس و دولت برنامه‌های راهبردی برای نحوه‌ به‌کارگیری این نوع ارزها در اقتصاد ایران نیز در شرف انجام است. بنابراین ایجاد رشته‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد در حوزه ارزهای دیجیتال در دانشگاه‌های ایران توصیه می‌شود و همچنین صداوسیما نیز برنامه‌های متنوعی در این رابطه برای آگاهی افکار عمومی انجام می‌دهد.

در ادامه این مراسم، حامد همتی تحلیل‌گر بازار بورس با عنوان فعالیت هوشمند در بازار سرمایه به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: بالا بردن اطلاعات مالی ، کسب مهارت‌های لازم و فرصت‌جویی و فرصت سازی در بازار سرمایه مهم بوده و علاوه بر آن سرمایه‌گذاری در بازار بورس می‌تواند با بکار انداختن واحدهای تولیدی و صنعتی و خدماتی و انتقال تکنولوژی به رونق کسب‌وکارهای متنوع نیز کمک شایانی کند.

بیشتر بخوانید:
استخراج بیت‌کوین در ایران محدود شد

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی، رفتارهای عقلایی، تحلیل بازار بورس، تنوع بخشیدن به سبد خرید سهام و احساسی و چشم‌بسته وارد نشدن به بازار سرمایه را به مردم توصیه کرد و یادآور شد: مشاوره با افراد متخصص و کسب مهارت‌های دادوستد نیز برای سرمایه‌گذاران توصیه می‌شود.

در این مراسم همچنین حسین عبدی، کارآفرین منطقه آذربایجان با عنوان هوش مالی از دید تجربه‌ یک کارآفرین، با اشاره به اینکه ثروت آفرینی و کارآفرینی می‌تواند به رونق کسب‌وکارهای یک کشور کمک شایانی داشته باشد، عنوان کرد: در اقتصاد جهانی، طلا، جواهرات، بورس، ارزهای دیجیتال و دلار مقولات مهمی بوده و وارد شدن به این حوزه‌ها تجربه، مهارت، خلاقیت و هوش مالی می‌خواهد و علاوه بر آن اکثر کارآفرینان در جهان به دنبال ایجاد کسب‌وکار و ثروت آفرینی هستند و آموزش علمی و عملی کارآفرینی به جوانان جویای کار و نام ضروریتی حیاتی است.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

پراپ تریدینگ

کمان