تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 156763

در گفت‌وگو با شهر بورس مطرح شد؛

پیش‌بینی نگران‌کننده یک کارشناس از قیمت دلار در پایان سال

پیش‌بینی نگران‌کننده یک کارشناس از قیمت دلار در پایان سال
یک کارشناس اقتصادی با نگاهی به شرایط فعلی بازار ارز، پیش‌بینی کرده است که قیمت دلار تا پایان سال با افزایش چشمگیری مواجه خواهد شد. او هشدار می‌دهد که ادامه این روند می‌تواند تبعات سنگینی برای اقتصاد کشور داشته باشد.

علی اصغر سمیعی در گفت‌وگو با شهر بورس درباره وضعیت بازار ارز اظهار داشت: ارز دارای دو قیمت دستوری و واقعی است؛ در قیمت واقعی باید بر اساس تفاضل نرخ تورم در کشور با کشورهای تاثیرگذار این حوزه بر قیمت دلار افزوده شود؛ بنابراین براساس قیمت اول سال که ۶۰ هزار تومان بود، پیش‌بینی می‌شود دلار در پایان سال به ۸۰ هزار تومان برسد، اما اگر به ضرب تزریق و تبلیغ قیمت را پایین نگه داریم، به ضرر اقتصاد کشور و موجب بالا رفتن نرخ بیکاری خواهد شد و به تولید صدمه می‌زند؛ باید نرخ تورم را کنترل کنیم و اجازه دهیم قیمت‌ها مطابق آن تعدیل شود.

وی با بیان اینکه قیمت ارز به تصمیم‌‌گیری سیاست گذاران اقتصادی بستگی دارد، خاطرنشان کرد: یکی از چالش‌های اصلی کشور ما این است که ارز نیمایی، ارز صادرکنندگان و دیگر موارد هرکدام قیمت متفاوتی دارند؛ باید همه قیمت واحدی داشته باشند تا برای اقتصاد کشور مفید باشد؛ مهم‌ترین اقدام بانک مرکزی باید کاهش خلق پول، چاپ اسکناس، نرخ بهره و حذف یارانه‌های غیر هدفمند باشد تا به کاهش نرخ تورم بیانجامد.

سمیعی یادآور شد: دولت باید نرخ تورم و بیکاری را کنترل کند تا بازار تعدیل و قیمت‌ها مناسب شود؛ پیش‌بینی می‌کنیم در این صورت قیمت‌ها از آنچه که هست کاهش پیدا نمی‌کند، اما حداقل بالاتر هم نمی‌رود.

وی درمورد قیمت طلا و سکه گفت: قرار است تعدادی زیادی سکه توسط بانک مرکزی عرضه شود که این اقدام تا اندازه‌ای که حباب آن تخلیه شود، خوب است و انس طلا و دلار باید مطابق هم باشند؛ طی چند روز گذشته که قیمت سکه بالا رفته بود، مطابق با دلار ۸۰ هزار تومانی بود.

خبر مرتبط
فوری / این ارزها بعد از پیروزی ترامپ منفجر می شوند
فوری / این ارزها بعد از پیروزی ترامپ منفجر می شوند

با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، بازار ارزهای دیجیتال به ویژه میم کوین‌ها تحت تأثیر این رویداد قرار گرفته است.

این کارشناس در پایان تاکید کرد: اگر تزریق سکه ادامه دار باشد، قیمت طلا نیز کاهش می‌یابد در غیر این صورت با افزایش نرخ تورم، قیمت طلا نیز افزایش خواهد یافت.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون